Cel mai inutil logo

Atitudine, Opinia de la centru Niciun comentariu la Cel mai inutil logo 12
Cel mai inutil logo

„O carte de vizită pentru Bucureşti”, așa vedea Gabriela Firea, primarul capitalei, viitorul logo al capitalei. Peste 200 de lucrări au fost acceptate în acest concurs de importanță majoră pentru viitorul sustenabil al capitalei, pentru ca-n final să fie ales un model pseudo-geometric ce nu stîrnește nicio emoție puternică și nici măcar nu va fi ușor recognoscibil, așa cum spera primarul.

Acest logo aduce într-adevăr a carte de vizită. Una pe care o primești pe la o sesiune de networking, te uiți două secunde la ea, încerci să ghicești cu ce se ocupă omul de ți-a dat-o, dar de cum ajungi acasă, o arunci în sertarul în care vei face curat peste un an de zile.

Ca fost locuitor al clișeizatului „micul Paris”, dorința de a avea un logo e la fel de importantă ca aceea de-a bea Cola Light în loc de Cola clasică după ce-ai mîncat trei hamburgeri. Omiți adevărul (că ai comandat TREI hamburgeri), pentru că vrei să crezi că ai o dietă sănătoasă. București are atît de multe probleme, încît un clasament n-ar face decît să le diminueze importanța și urgența lor. Toate sînt vitale și toate trebuiau rezolvate acum 20 de ani. De la lipsa locurilor de parcare și a trotuarelor (libere), pînă la lipsa unui dialog real între comunitate și autorități. Aceste probleme au fost prezentate în ultimii ani și chiar au fost scrise cîteva strategii (culturale, de infrastructură) care se întindeau pe 15 ani. Aruncați un ochi pe „conceptul strategic București 2035” și vedeți apoi cît de absent este din discursul administrației.

Un om nu-și poate face o carte de vizită, fără să știe care-i sînt specializările, așa că nici București nu ar trebui să-și schițeze un logo, pînă nu descoperă ce înseamnă pentru locuitori acest oraș. București nu e o metropolă europeană – cum crede primarul – este un oraș supra-aglomerat care găzduiește sute de micro-comunități, ce încearcă să-și ducă viața mai departe, avînd un contact cît mai mic cu autoritățile. Atrage zeci de mii de oameni în fiecare an pentru că țara noastră are un sistem politic și administrativ centralizat și TREBUIE să fii acolo, dacă vrei să devii „om mare”.

Primăria trebuia să facă un logo pentru proprii ei locuitori, să vadă ce cred cei care-l trăiesc și-l respiră în fiecare zi. Primăria trebuie să-i facă pe oameni să iubească acest oraș. Iar cartea de vizită pentru ceilalți ar fi venit ulterior, în mod natural. Dar ca să-i facă pe oameni să iubească Bucureștiul, mai întîi trebuiau construite parcări, piste de bicicliști, respectate cîteva strategii, iar acest lucru ar fi fost prea plictisitor, prea fără sclipici și de lungă durată pentru Gabriela Firea.

Text de George Gurescu, Senior Editor Opinia Studențească

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top