Sub ochii lui Rembrandt

De pe scena Iașului Niciun comentariu la Sub ochii lui Rembrandt 19
Rembrandt

Pentru prima dată la Iaşi, în perioada 28 septembrie – 15 no­iembrie, sînt expuse peste 70 de gravuri originale aparţinînd artistului olandez Rembrandt. Expozi­ţia, intitulată „Scene biblice”, este găzduită de Muzeul „Vasile Po­gor” şi aşteaptă vizitatori din toa­tă zona Moldovei.

Lansarea oficială a eveni­men­tului a avut loc duminică, 28 sep­tem­brie, în prezenţa ambasadorului Olandei în România, Matthijs van Bonzel, a lui Thomas Emmer­ling, curatorul şi reprezentantul co­­lecţionarului din Luxemburg, a prof. univ. dr. Atena Simionescu, rectorul Universităţii de Arte „Geor­ge Enescu”, şi a lui Dan Lungu, directorul Muzeului Literaturii Române (MLR) din Iaşi.

Conform directorului MLR, pe­rioada în care expoziţia va pu­tea fi vizitată nu este una în­tîm­plă­toare, fiind o perioadă marcată de mai multe evenimente cultu­ra­le. „Sperăm să avem numeroşi vi­zi­tatori din regiunea Moldovei şi sperăm că printre ei se vor nu­mă­ra şi vizitatorii de la Sf. Paras­cheva, pentru că este o expoziţie cu scene biblice, care se leagă foarte bine cu evenimentele care urmează să se desfăşoare în Iaşi”, a subliniat Dan Lungu. De asemenea, ideea a fost susţinută şi de Thomas Emmer­ling, curatorul expoziţiei, care a adău­gat că, prin prezenţa gravurilor lui Rembrandt la Iaşi, se doreşte spri­ji­nirea oraşului pentru a deveni Capitală culturală europeană, în El­veţia fiind deja constituit un grup care susţine candidatura ora­şu­lui la acest titlu. De asemenea, gravurile au mai fost expuse şi în Cluj, Câmpulung Muscel, urmînd să ajungă şi în Timişoara.

Sentimente pictate

Prof. univ. dr. Atena Simio­nes­cu, rectorul Universităţii de Arte „Geor­ge Enescu” din Iaşi, a dorit să pre­zinte procedeul prin care au fost realizate gravurile, dar şi motivele din cauza cărora gravura, ca artă, a avut o evoluţie mai lentă. Cu­ra­torul expoziţiei a mai adăugat că Rembrandt era cunoscut şi apre­ciat şi pentru gravurile sale, nu doar pentru picturile în ulei, fiind cel care a ridicat gravura la rangul de artă. Înainte de a fi folosită în scop artistic, tehnica gravurii era folosită pentru tipar.

Acesta l-a caracterizat pe artistul olandez ca fiind un geniu, cu o religie proprie, în care Dumnezeu este Marele Creator, restul lumii fiind alcătuită din creatori mai mici. „Rembrandt nu a suferit niciodată din cauza faptului că era sărac, de­oarece trăia în starea de «otium», termen provenit din latină, care înseamnă să fii aproape de Dum­ne­zeu, de creaţia Lui în această lu­me”, a subliniat acesta.
Thomas Emmerling a pre­zen­tat şi modul în care se poate de­monstra originalitatea gravur­i­lor şi a subliniat că valoarea unei gra­vuri poate fi comparată cu valoa­rea cîtorva case din Iaşi.

Autor:

Mădălina OLARIU

Secretar general de redacție Opinia studențească, student în anul I master la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la UAIC.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top