Cu imaginația la sală

Pastila de după Niciun comentariu la Cu imaginația la sală 17
Cu imaginația la sală

Nu cred c-am fost vreodată a­dep­ta verii și-a unui soare care să te facă să mori prăjindu-te în chinuri, un­de­va pe o plajă. Nu mi-am dorit ape să­rate și nici vacanțe pe malurile vreu­nui ocean sau ale vreunei mări. Cînd am renunțat la aplicația care-mi alun­ga reclamele, m-am trezit că încep să aud din ce în ce mai des, o voce ca­re-mi tot spunea din laptop – „Îți mer­ge mintea la rece”. Și-am făcut cone-xiunea. Nu mai conta că era la bere, con­ta că mi se potriveau, în sfîrșit, lu­crurile. Am zis „Doamne, în sfîrșit ci­neva!”. Pe lîngă c-auzisem ceva re­fe­ri­tor la minte, și nu la aspect, am conti-nuat să bat cîmpii și să las în urmă tot sensul pe care l-au primit cuvintele as­tea de la cei care-or fi gîndit sloganul de produs și m-am tot învîrtit în ju­rul lui. „Ei, ca să vezi!” – îmi tot zi­ceam prin cameră și lăudam, în sinea mea, o așa minte sclipitoare.

Nu știu nici azi de unde-am că­pă­tat mania asta a scosului din context a tuturor sloganurilor de campanii, dar mereu am adunat în jurul lor tot fe­lul de povestioare, privite din cu totul al­te unghiuri decît s-ar fi cuvenit, conform normalității. Știu că-n jurul celor de la „Alka”, care parcă reinventaseră a­tunci prăjiturile de casă, mi-am bă­tut capul vreo două săptămîni, încercînd să mă prind de ce tot spun cînd taie din pandișpan „Pentru că lucrurile au evoluat”. Am luat-o de la Big Bang în­coace, pas cu pas, și nici în ziua de azi n-am găsit evoluția bucății de pră­ji­tu­ră, de-acasă din cuptor, în ambalajul de pe raft.Cînd am văzut că nu se poa­te, am scos-o din context și m-am gîn­dit la evoluție, băgînd cuvîntul în tot felul de contexte și-ncercînd să-l des­cîlcesc și trag înapoi după mine.
Din toată bătaia asta de cap, nu m-am ales cu mare lucru.

Mi-am re­glat mușchii imaginației și cam atît. Îmi prinde bine, însă, și-acum uneori, cînd văd o sticlă de Cola, mă gîndesc ime­diat la „Deschide și savurează ma­­gia” și-o iau pe cîmpii cu zîne, ­prințese și-alte minuni aduse la viață. Sînt si­gu­ră, totuși, că asta-i o magie a sensului, nu a unui brand american.

Autor:

Aryna Creangă

Redactor-șef la „Opinia studențească”, studentă în anul al II-lea la Tehnici de producție editorială în presa scrisă, multimedia și audiovizual, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top