Învățămîntul românesc, în umbra analfabetismului funcțional

Cap în cap Niciun comentariu la Învățămîntul românesc, în umbra analfabetismului funcțional 22
Învățămîntul românesc, în umbra analfabetismului funcțional

Peste 40% dintre elevii români care nu au împlinit vîrsta majoratului sînt analfabeți funcțional, potrivit unui studiu realizat de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale și prezentat în cadrul unei dezbateri de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (UBB). Elevul analfabet funcțional poate să citească și să reproducă verbal sau în scris un text, însă nu îl poate utiliza ca resursă, fiindcă nu îl înțelege. Principalele cauze sînt instabilitatea din domeniul învățămîntului, căci în ultimii 25 de ani, Legea Educației a suferit peste 60 de modificări; metodele de predare utilizate de profesorii români în care elevul trebuie să învețe pe de rost definiții și formule, lipsa motivației, dar și stresul pe care-l adună elevii, după cum notează și jurnalul.ro.

Ionuț TEODERAȘCU | Peste 40% din elevii români citesc un text și nu-l înțeleg
Constantin CUCOȘ | Analfabetismul funcțional – cauzalitate, consecințe, căi de ameliorare

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top