Lecțiile se predau prin Doodle

1001 de chipuri Niciun comentariu la Lecțiile se predau prin Doodle 2

„Ofer meditații, și pe Messenger, la matematică, fizică, chimie, engleză, fran­ceză, economie. Tel: 0740…”. După această recomandare îți închipui c-ar trebui să ai de-a face un pedagog de școală veche, cu părul alb și fruntea lată, care a avut la bătrînețe ambiția te­ribilă de-a se îndeletnici și cu utili­za­rea calculatorului. Dacă-i mai auzi și vo­cea groa­să, care articulează cu siguranță cuvintele, aproape că te întrebi da­că nu cumva cartea lui de vizită on­line nu-i vreo farsă făcută de copii.

Titular, doar online

Însă, în spatele unei uși dintr-un bloc cu număr par de pe Strada Gării din Iași te întîmpină un tînăr cu păr blond și ochi mari, verzi. Muchiile per­­fecte ale cămășii albastre, cu dungi, trădează ceva din stofa de tînăr profesor. Are 26 de ani și este student în an terminal, pentru a doua oară, la Fa­cul­tatea de Matematică a celei mai vechi universități din țară, după ce pri­mele studii de licență le-a consacrat e­co­nomiei. Lucrează la o firmă de con­sultanță financiară și a hotărît ca în tim­pul liber să se dea drept profesor pe Messenger. „Am decis să-mi pun cu­­noștintele la bătaie pentru că se me­rita. Se tinde din ce în ce mai mult spre învățămînt online, care să asigure cît mai multă comoditate copiilor”, îmi spune rapid, în timp ce mă privește atent.

Îmi povesteste apoi că dă meditații de aproape un an, deși niciodată n-a stat îndărătul unei catedre „adevărate”. „Nu am avut avantajul de a fi titular de catedră, motiv pentru care nici nu am meditat așa mulți elevi”. Oftează, apoi își ridică privirea și-mi spune că prima oară i-a venit ideea de a îmbina spa­țiul virtual cu învățămîntul în mo­mentul în care o puștoaică de 17 ani pe care o medita s-a mutat într-o altă țară, dar a insistat să-și continue o parte din studii în limba maternă. „Plecase cu părinții, care munceau în An­glia, și am început să folosim Me­ssenger-ul ca o metoda facilă de a comunica”. Pentru că îi preda probleme de matematică de liceu a folosit adesea și aplicația DOODLE (engl: a de­sena, a mîzgăli) pentru a putea trans­mite și rezolva sche­mele necesare.

Desenează în fugă cu degetele în aer probleme închipuite și îmi spune ca s-a descurcat ușor folosind mij­loacele moderne de predare. 35 de lei a primit pe oră, ca și cum meditațiile nu s-ar fi desfășurat într-un spațiu virtual. Nu-mi dezvăluie cum a reușit să se impună în fața elevilor fără a-i convinge cu glasul grav și privirea se­rioasă.

Gianina PETRUCĂ

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top