Geometria de pe Skype
1001 de chipuri 26 mai 2010 Niciun comentariu la Geometria de pe Skype 12„E mult mai avantajos așa, pe Internet. Nu sunt adeptu’ comodității și sedentarismului, mă deplasez la domiciliul elevului, indiferent cît de departe stă de mine. Bine, numai să fie in București”, glumește Octavian, înfipt în fața monitorului. A început să ofere meditații în urmă cu cinci ani, cînd era de-abia era un student boboc. „M-am descurcat destul de bine la matematică în liceu, de-asta am și ales Facultatea de Matematică și-am zis că de ce să nu-mi folosesc cunoștințele”, se laudă Octavian pentru inspirația pe care a avut-o.
Întîi a oferit meditații numai prietenilor și cunoștințelor. Însă, de anul trecut, de cînd și-a construit un site special pentru meditații ca să evite întîlnirea cu posibilii „hoți digitali” de buzunare, afacerea s-a extins.
Clienții lui Octavian sînt elevii de gimnaziu și de liceu, dar mai ales românii plecați peste hotare. „Ei sînt cei de la care primesc cele mai multe solicitări. Majoritatea au fost nevoiți să renunțe la studii din motive financiare și, apoi, au dorit să se reapuce de studii. Unii ca să obțină diploma de bacalaureat, alții ca să treacă măcar capacitatea”, povestește tînărul.
Pedagogia mass-urilor
Nu i-a fost greu să ajungă un profesor cu „prestigiu”. Online, reputația ți-o cîștigi doar cu ajutorul cîtorva mass-uri. „Era de-ajuns să le spună și altora despre meditațiile mele, nu să mă plătească și așa reușeam să ajung mai sus, în topul celor mai accesați profesori care oferă meditații online”, îmi mărturisește, pe un ton calm, convins de eficacitatea micii sale teorii de marketing.
Ședințele de meditație le ține, cel mai des, seara, pe Skype, „fiindcă atunci avem toți, mai mult timp liber”. Mai întîi, îi trimite elevului său teoria pe e-mail și o serie de exerciții pe care le verifică în cadrul ședinței propriu-zise, „cînd discutăm doar ceea ce nu s-a înțeles”. Cînd vine însă vorba de figurile geometrice sau de unele simboluri matematice, acolo e mai multă bătaie de cap. „Ori îți trebuie niște softuri speciale, ori îți exersezi talentul la desenat”, îmi explică, pe un ton aproape doct, Octavian.
Crede că o „ședință trebuie sa fie neapărat interactivă” și e de părere că barierele profesor-elev cad pe Internet. Lucru care-i este pe plac, fiindcă „în nici un caz nu se poate progresa într-un mediu rigid, în care profesorul își impune punctul de vedere, în care e autoritar, se răstește, pedepsește prin note mici”, își dezvaluie pe un ton ușor ridicat, „filosofia didactică”.
Îi pare rău doar de faptul că, pe Internet, „nu se fixează o relație mai lungă, o colaborare mai strînsă între elev și profesor”. Se consolează însă rapid, încredințîndu-se că cei pe care îi meditează oricum n-ar fi interesați de-așa ceva.
Roxana MĂCIUCĂ
Adaugă un comentariu