Geometria de pe Skype

1001 de chipuri Niciun comentariu la Geometria de pe Skype 12

„E mult mai avantajos așa, pe In­ternet. Nu sunt adeptu’ comodi­tă­ții și sedentarismului, mă deplasez la domiciliul elevului, indiferent cît de departe stă de mine. Bine, numai să fie in București”, glumește Oc­ta­vian, înfipt în fața monitorului. A în­ceput să ofere meditații în urmă cu cinci ani, cînd era de-abia era un student boboc. „M-am descurcat des­­tul de bine la matematică în li­ceu, de-asta am și ales Facultatea de Ma­tematică și-am zis că de ce să nu-mi folosesc cunoștințele”, se laudă Octavian pentru inspirația pe care a avut-o.

Întîi a oferit meditații nu­mai prietenilor și cunoștințelor. Însă, de anul trecut, de cînd și-a cons­truit un site special pentru me­ditații ca să evite întîlnirea cu posibilii „hoți digitali” de buzunare, a­fa­cerea s-a extins.

Clienții lui Octavian sînt elevii de gimnaziu și de liceu, dar mai al­es românii plecați peste hotare. „Ei sînt cei de la care primesc cele mai multe solicitări. Majoritatea au fost nevoiți să renunțe la studii din mo­ti­ve financiare și, apoi, au dorit să se reapuce de studii. Unii ca să ob­țină diploma de bacalaureat, alții ca să treacă măcar capacitatea”, po­ves­­tește tînărul.

Pedagogia mass-urilor

Nu i-a fost greu să ajungă un pro­fesor cu „prestigiu”. Online,  re­putația ți-o cîștigi doar cu ajutorul cî­­torva mass-uri. „Era de-ajuns să le spu­nă și altora despre meditațiile me­le, nu să mă plătească și așa re­ușeam să ajung mai sus, în topul celor mai accesați profesori care oferă meditații online”, îmi măr­turisește, pe un ton calm, convins de eficacitatea micii sale teorii de marketing.

Ședințele de meditație le ține, cel mai des, seara, pe Skype, „fi­in­d­că atunci avem toți, mai mult timp liber”. Mai întîi, îi trimite elevului său teoria pe e-mail și o serie de exerciții pe care le verifică în cadrul șe­dinței propriu-zise, „cînd discutăm doar ceea ce nu s-a înțeles”. Cînd vine însă vorba de figurile ge­o­metrice sau de unele simboluri ma­tematice, acolo e mai multă bă­taie de cap. „Ori îți trebuie niște sof­turi speciale, ori îți exersezi ta­lentul la desenat”, îmi explică, pe un ton aproape doct, Octavian.

Crede că o „ședință trebuie sa fie neapărat interactivă” și e de pă­rere că barierele profesor-elev cad pe Internet. Lucru care-i este pe plac, fiindcă „în nici un caz nu se poate progresa într-un mediu rigid, în care profesorul își impune punctul de vedere, în care e autoritar, se răstește, pedepsește prin note mici”, își dezvaluie pe un ton ușor ridicat, „filosofia didactică”.

Îi pare rău doar de faptul că, pe Internet, „nu se fixează o relație mai lungă, o colaborare mai strînsă în­­­tre elev și profesor”. Se conso­lea­ză însă rapid, încredințîndu-se că cei pe care îi meditează oricum n-ar fi interesați de-așa ceva.

Roxana MĂCIUCĂ

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top