Nokia divorțează de Microsoft

Primul răcnet Niciun comentariu la Nokia divorțează de Microsoft 11
Nokia divorțează de Microsoft

Jocul este unul din activitățile preferate ale copiilor, dar nici cei maturi nu se lasă de el, nici chiar marii corporatiști. „De-a șoa­re­ce­le și pisica” se tot țin și cei de la Nokia și Cor­po­rația Microsoft.

Dacă acum doi ani și ceva ne luam adio de la un brand prea-iubit, astăzi acesta revine. De fapt, vorba despre o eventuala relansare s-a ve­hi­culat încă din vara anului 2015. Di­rec­to­rul companiei, Rajeev Suri, a spus, în cadrul u­nui interviu , că marca finlandeză in­ten­țio­nează să revină pe piața smartphone-urilor pe parcur­sul anului 2016. Doar că acordul făcut cu Mi­cro­soft în 2013 îi încurcă să facă acest lucru.

Așa că liderii corporației de comunicații mobile au conceput o strategie ocolitoare de re­dobîndire a tronului. Cu cîteva zile în urmă compania care oferă în prezent echipamente şi servicii pentru operatorii de tele­co­mu­ni­ca­ţii va pune la dispoziţia unei noi societăţi finlandeze, denumită HMD Global, drepturile a­su­pra mărcii, precum şi brevetele sale, în schim­bul cărora va încasa comisioane. Acest fapt, cred ei, le va asigura revenirea în scenă fă­ră să-şi asume vreun risc financiar.

Acum trei ani Nokia și-a vîndut o­pe­ra­țiu­ni­le de telefonie mobilă producătorului ameri­can de software Microsoft pentru suma de 5,6 miliarde de euro. Conform acordului conve­nit la vremea respectivă cu Microsoft, Nokia nu trebuie să apară în vînzare pînă la finele lui 2016.

Corporația s-a lăsat bătută în fața rivalilor săi de la Apple și Samsung, după ce a domnit în anii `90 pe rețeaua mobilă GSM (Sistemul Global pentru Comunicații Mobile). Dar a­cum vrea să-și ascută ghearele din nou. Pro­blema este că pînă să recîștige poziția pe care o aveau pe cînd produceau modele precum 3310 sau 6230, aceștia au pierdut mult în cursa dezvoltării gadget-urilor cu care publi­cul de azi s-a obișnuit. Chiar dacă, din mo­ment ce Nokia a vîndut divizia de telefoane mobile, grupul nu a rămas inactiv, credibilita­tea utilizatorilor a scăzut. Nokia nu are capa­ci­tatea de a reveni rapid cu telefoane noi în materie de design. Este încă blocată și de cei de la Microsoft, care ar continua să producă smart­phone-uri, comercializate însă sub mar­ca Lumia.

În toată această rocadă mînuită de către con­du­că­torii firmei, aceștia riscă însă să piar­dă și mai mulți potențiali clienți sau pe nostalgicii care i-au cunoscut notorietatea cu zece ani în urmă. No­kia mizează pe faptul că utilizatorii îşi vor a­minti de celebritatea brand-ului care a domi­nat piaţa de telefonie mobilă timp de 14 ani, dar pragmaticii internauți de azi se tem că „ul­ciorul nu merge de multe ori la apă”.

Autor:

Diana GAINA

Libertatea mă definește, sînt dinamică și deschisă pentru tot felul de experiențe. Îmi place să cunosc oameni noi și povești inedite prin care să se reflecte realitatea obiectivă și viața plină de culoare.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top