Harta cu povești istorice

Primul răcnet Niciun comentariu la Harta cu povești istorice 14

De-a lungul vremii, Google Maps și-a cîș­ti­gat încrederea în rîndul internauților datorită pre­ci­ziei și eficienței sale, încît au apărut și tot felul de meme-uri în care se glumește pe seama ser­vi­­ciului asemănător oferit de Apple. Și se spune că dacă vreodată o să vrei să ajungi în Mordor, Google Maps te poate ajuta. Lăsînd gluma la o parte, aceștia din urmă au anunțat vinerea tre­cu­tă că urmează să facă un parteneriat cu Na­tio­nal Geographic.

Revista americană intenționează să facă ac­ce­sibile tuturor, prin intermediul proiectului, pes­te 500 de hărți și referințe istorice, care vor fi adăugate în lista cu layere (n.r.: straturi) de la Google Maps. Astfel, cei de la National Geo­gra­phic vor oferi curioșilor posibilitatea să explo­re­ze numeroase locuri din trecut și să afle des­pre evenimente istorice importante sau să re­mar­ce schimbările care au decurs pe parcursul anilor. De asemenea, prin intermediul uneltelor disponibile, National Geographic vrea să ne spu­nă „povești”, să ridice atenția publică pri­vind unele probleme de mediu acolo unde este cazul, sau să adauge constant articole, foto­gra­fii și alte informații din expediții.

Layerele din serviciul oferit de către mo­to­rul de căutare vor fi aproape identice cu hărțile pe ca­re revista le-a publicat de-a lungul timpului în numerele sale, reprezentații publicației a­dă­u­gînd că unele dintre respectivele hărți erau atît de rare încît mai puteau fi găsite doar în an­ti­cariate sau garaje prăfuite. În acest mod, a­ceș­tia se pot adresa unui număr mai mare de oa­meni decît cumpărătorii fideli ai revistei.

Tot prin intermediul proiectului, National Geo­graphic poate scoate și un ban în plus care să-i ajute cu finanțarea expedițiilor. Toate hăr­ți­le de pe Google vor fi gratuite, revista oferind un serviciu prin care vrea să licențieze, sau să scoa­tă versiuni în print ale acestora contra unor sume de bani.
Această colaborare prin care se unește teh­no­­logia nouă cu mijloacele vechi pare una din care fiecare are cîte ceva de cîștigat. Fie că-i vor­ba despre despre plusul de popularitate pentru mo­torul de căutare, portavocea pentru Nati­o­nal Geographic sau curiozitatea internauților, acest proiect deschide cîteva uși și pentru cercetători care, folosind hărțile online, pot realiza tot felul de studii legate de mediu, turism, climă, statistici demografice etc.

Autor:

Iulian BÎRZOI

Senior editor „Opinia Studențească”

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top