Cum se feresc studenții de ochii virtuali

Primul răcnet Niciun comentariu la Cum se feresc studenții de ochii virtuali 7

În momentul în care a fost fondat, Facebook era o rețea prin care studenții Universității Har­vard puteau face cunoștință și comunica între ei, ajungînd între timp să-și piardă menirea ini­ția­lă, pînă ce a crescut în mastodontul din pre­zent. Și avînd în vedere că-i aproape imposibil de luat la trîntă cu Facebook, tendința actuală a rețelelor de socializare este să devină cît mai nișate. Pe aceste două considerente a apărut și „Unii”, o platformă în a cărei listă de utilizatori se regăsesc doar studenți. Deocamdată această rețea funcționează numai în Marea Britanie, iar fondatorul ei, Marco Nardone, a afirmat că nu vrea să grăbească lucrurile și să se deschidă studenților din toată lumea, ci mai degrabă ar vrea să țină totul sub control, și să creeze mai întîi o comunitate mai restrînsă.

Ideea care stă la baza rețelei este că dacă printre utilizatori se pot înscrie doar studenți, aceștia nu mai trebuie să-și facă griji că ceea ce postează pe pagina proprie sau a colegilor ar putea fi văzut de către părinți sau de potențiali angajatori. După ce săptămîna trecută a depășit 100.000 de utilizatori, „Unii” a anunțat că nu va avea niciodată reclame pe site, plănuind să se întrețină din alte servicii pe care platforma le oferă. De exemplu, în secțiunea dedicată jobu­ri­lor, angajatorii pot primi garanția că și firma lor va apărea printre anunțuri, asta contra unei su­me modice. Alte servicii similare bazate pe anun­țuri sînt legate de cazare sau cărți.

Un alt avantaj pe care rețeaua o oferă este modul în care studenții își pot segmenta pu­bli­cul față de care trimit un mesaj. De exemplu, ti­ne­rii pot alege să trimită un anunț doar co­le­gi­lor de grupă, ori în cazul unei cercetări mai ample pot alege să comunice doar cu studenții tuturor facultăților de un anumit profil. În acest sens, pe lîngă filmulețe, poze sau linkuri, pe care le pot posta, utilizatorii au la îndemînă o aplicație foarte folositoare. Aceasta funcționează precum un sondaj de opinie, care la final afișează toate rezultatele într-un infografic.

Totuși, dacă rețeaua este dedicată exclusiv stu­denților, ce se va întîmpla cu absolvenții? Ei bi­ne, creatorii s-au gîndit și la asta, urmînd ca aceșt­ia să primească statutul de alumni, „schimb”. Acest statut aduce după sine alte servicii, însă elimină o mare parte din vizibilitatea asupra ce­lor care încă mai au de mers la cursuri. Sună in­teresant toate aceste idei, și ar fi amuzant dacă în viitor vom vedea mai multe astfel de rețele sociale nișate, precum una în care condiția să te poți înscrie e de a fi politician.

Autor:

Iulian BÎRZOI

Senior editor „Opinia Studențească”

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top