Asia, un nou cîmp de luptă

Primul răcnet Niciun comentariu la Asia, un nou cîmp de luptă 26
Asia, un nou cîmp de luptă

Încă de la jumătatea anului trecut Apple a ob­servat că în China, oamenii sînt mai pre­dis­puși să cumpere un smartphone dacă a­ces­ta are un ecran mare. Cu alte cuvinte, mă­ri­mea ecranului reprezintă pentru aceștia un fa­ctor de decizie atunci cînd merg la magazi­ne­le de specialitae.

Ca urmare, China a devenit cea mai im­por­tantă piață pentru Apple în ce privește apli­cațiile mobile, devenind pentru firma ame­ricană țara cu cea mai mare creștere atît a download-urilor de aplicații precum și a veni­tului produs de acesta.

De cealaltă tabără, Google Play este și el a­fectat de economia asiatică a aplicațiilor, însă parcurge un alt drum. În ultimele trei luni, download-urile globale de aplicații au fost cu 90% mai mari pentru smarthphone-urile cu Android decît pentru cele cu iOS. Asta se datorează în principal piețelor care abia se deschid, precum India, Indonzia sau Vietnam, unde telefoanele inteligente ieftine adună tot mai multă lume online.

Cel mai mare impact îl are India, care a de­venit a treia țară din lume în ce privește con­sumul de aplicații. Totuși, această creș­te­re n-o să-l ajute pe Google foarte mult la partea de venituri, din cauza situației economice de acolo. Chiar și așa, încă există loc de a îm­bu­nă­tăți, întrucît rata de penetrare a smartphone-urilor în India este de doar 10-15%.

App Store-ul celor de la iOS, chiar dacă sînt depășiți aproape dublu la numărul de download-uri de aplicații, au obținut un venit cu 80% mai mare decît cei de la Android. În cea mai mare parte asta se datorează Chinei, care a depășit pînă și America la numărul de download-uri în prima jumătate a anului. Apli­cațiile care se bucură de cel mai mare succes luptă pe două fronturi: cel al apli­ca­ți­i­lor video de natură socială și jocurile. În prima ca­tegorie, un exemplu este iCastShow, o apli­ca­ție unde oamenii își suprapun vocea pe cli­puri celebre pe care le împart prietenilor, sau MiaoPai, un fel de copie a Vine. În ce privește jo­curile, chinezii dau cei mai mulți bani pe „The Legend of Mir 2” și „The king of Fighters’ 98 Ultimate Match”.

Totuși, chiar dacă conduc la numărul de download-uri, la vînzări chinezii sînt de­pă­șiți deocamdată de Statele Unite și de Japonia. Totuși o să fie interesant de urmărit dacă topul va rămîne la fel odată ce telefoanele cu ecrane mai mari de la Apple, Iphone 6s și 6s plus vor fi comercializate în Asia.

Autor:

Iulian BÎRZOI

Senior editor „Opinia Studențească”

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top