Televizor prin furculiță

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Televizor prin furculiță 406

Îmi aduc aminte și acum euforia creată peste tot cînd RCS&RDS în­ce­pea să achiziționeze rețelele mici de cartier, și să aducă „țeava” de fi­bră optică pînă la colțul blocului. Era o trecere către instantaneu. De la în­căr­­carea unui filmuleț de pe YouTube de trei minute în cinci, de la co­pi­e­rea unui program de cîțiva megabiți într-o jumătate de oră, de la kb/s la mb/s. Și în această euforie, s-au luat pachetele grămadă, în special de te­le­viziune. Automat, concurența s-a tăiat considerabil. Ca să treacă de normele Consiliului de Concurență, se discută acum de existența a cîțiva furnizori importanți la nivel na­țio­nal: RCS&RDS, UPC, Romtelecom-Dol­­ce, BOOM și Focus Sat. Pro­ble­ma este că aceștia, împreună, au doar ceva mai bine de jumătate din nu­mărul clienților pe care îi are RDS-ul.

Încet, vom putea discuta în cu­rînd despre monopol. Și, dacă la în­ceput, RDS-ul ne-a invadat televizoa­rele cu promisiunea Internetului cu viteză mare și a posturilor multe și HD, acum impune condiții. Prima dată a lansat seria de posturi de televiziune locale, Digi24, cu părintele național, Digi24 HD. Aproape ins­tan­taneu s-a născut și scandalul le­gat de refuzul de a transmite cîteva dintre canalele trustului Intact. Dacă era vorba de Antena 3 ne-am fi gîn­dit că era o măsură a bunului simț, însă, printre posturile scoase din gri­­lă se regăseau și GSP TV, Eu­fo­ri­a sau Antena 2.

Iar, de cîteva săptămîni, RDS-ul a început să facă o nouă manevră de acaparare. Prima dată a pus toate posturile celor de la Discovery într-un pachet special, a cărui achiziționare costă cu șapte sau zece lei în plus la abonament, mai puțin postul de bază, Discovery Channel. Apoi au lansat două canale proprii, Digi World și Digi Life, care difuzează predominant documentare. Iar, de săp­tămîna trecută, au înce­put să e­li­mine Discovery Channel-ul de tot de pe platforma lor. L-au scos întîi de pe platforma de satelit, iar cei de la Discovery au remis un co­municat de presă în care se arătau bulversați fiindcă marele provider de televiziune nu acceptă nici o ofertă de prelungire a difuzării, scadentă la 31 no­iembrie, mai ales că nu au cerut nici bani în plus, cum erau acuzați în va­ră cei de la Intact. To­tul sub atentul consimțămînt al Con­si­liu­lui Na­țio­nal al Audiovizualului.

În ritmul acesta, vom vedea Digi Cartoon în loc de Cartoon Net­work, Digi International în loc de BBC sau CNN, sau Digi Cook, în loc de Paprika. Iar cînd nu vei mai pu­tea sorta alfabetic posturile, fii­n­d­că încep toate cu Digi în față, so­luția ar părea simplă. Nu-ți convine? Mu­tă-te. Problema e, unde?

Cătălin HOPULELE

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top