Singur acasa, tradiție de Crăciun

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Singur acasa, tradiție de Crăciun 21
Singur acasa, tradiție de Crăciun

Filmele de comedie „Singur acasă”, difuzate de ProTV în fie­ca­re an încă din 1995, au deveni mai mult o tradiție pentru ro­mâni. Modalitățile prin care Ke­vin, un băiat de doar opt ani, îi pă­călește pe hoții care vor să-i in­tre în casă au atras și în 2015 peste 2,6 milioane de telespectatori.

O cifră apropiată de cele din ultimii doi ani. În 2014 filmul a fost urmărit, la nivel național, de trei milioane de români, iar în 2013 de 2,5 de milioane de oa­me­ni (pe minut). De 11 ani, de cînd este măsurată audiența co­me­diile, filmele au fost date de pos­tul ProTV de zece ori, iar au­di­ențele au oscilat între 2,5 și 3 milioade de telespectatori. Foar­te rar scăzînd mai jos de două mi­lioane.

De parcă aunci cînd telespectatorii văd spotul care anunță că „Singur acasă” urmează să fie di­fuzat își anulează toate planu­rile și rămîn în casă cu toată fa­mi­lia. De parcă nu ar putea vizi­onat pe Internet, fără publicitate, atunci cînd vor, fără să anuleze nimic. Dar, poate, acesta este far­mecul.

Puțini sînt cei care nu re­cu­nosc melodiile din „Singur aca­să” și numeroși sînt cei care știu exact cum sînt aranjate scenele și spun odată cu micuțul Kevin ho ho ho-urile ironic. Ba chiar imită rîsul diabolic din „Grand fat­h­er”.

Mulți au văzut filmul de cel puțin 20 de ori, făcînd din sce­nele amuzante, care nu își pierd o­dată cu timpul calitatea, un mod de a-i face pe oameni fe­riciți și un mod de a intra în spiri­tul sărbătorilor de iarnă.

„Singur acasă” a cîștigat toa­te confruntările cu postul concu­rent, Antena 1. Fie s-a dat de par­tea cealaltă a taberei și a difuzat filmul „Gladiatorul” sau emisiunea de divertisment „Te cunosc de undeva”, care în mod normal are o audiență destul de mare.

Românii s-au gîndit să facă o comedie, în două părți, care să imite atmosfera din „Singur acasă”, aceaștia folosind tot un băiat drăgălaș, un hoț și situații buclucașe. Cu toate acestea popu­laritatea versiunii românești a filmului, „Hohoho”, nu are nici măcar jumătate din audințele originalului.

Autor:

Adelina MEILIE

Șef de Departament la Opinia studențească, studentă în anul al III-lea la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top