Noi strategii, aceleași injurii

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Noi strategii, aceleași injurii 9
Noi strategii, aceleași injurii

În timp ce soarta Televiziunii Române (TVR) este decisă de po­lticieni, o parte din echipa TVR și-a consumat energia pentru a organiza semifinala și fi­na­la concursului Eurovision, faza națională. Anul acesta, cel care va reprezenta România și cel care va trebui să concureze cu alți 42 de cîntăreți a fost ales la Baia Mare, de această dată, doar de ro­mâni, fără ca un juriu speciali­zat să mai aibă un cuvînt de spus.

Pentru că nu au fost su­fi­ci­enți bani pentru a desfășura concursul la București, echipa care s-a ocupat de organizarea com­petiției a apelat la ajutorul conducerii orașului Baia Mare. De asemenea și cîțiva cîntăreți care se află în topurile radiourilor din țara noastră au ales să facă parte din acest proiect, la fel și cei care au reprezentat România în anii pre­cedenți. Astfel, datorită po­pu­larității acestora, în seara în care a avut loc finala, canalul o­fi­cial de pe Youtube al TVR-ului, pe care a fost difuzat live spectacolul, a strîns aproape un milion de vizualizări.

Anul acesta nu s-a schimbat doar modul de votare, ci și publi­cul țintă. Echipa TVR a încurajat tinerii să discute pe Facebook des­pre performanțele artiștilor ro­mâni de pe scena Euro­visio­nu­lui și, în același timp, să folosească #GeneratiaEurovision. Cei care au intrat în acest joc nu sînt pu­țini. Tot pe Facebook a fost format un grup privat în care se discută doar despre Eurovision, iar pînă acum acesta are 6.500 de membri.

Deși finala a fost urmărită de aproximativ cinci mii de oameni pe minut și a fost una dintre cele mai urmărite ediții din ultimii ani, TVR-ul nu s-a aflat printre cele mai urmărite posturi TV din acea seară. S-a clasat abia pe lo­cul șase în ceea ce privește ratingul.

Ovidiu Anton și melodia sa „Moment of silence” a fost alea­să cu 6.585 de voturi să reprezinte România la Eurovision 2016, care va avea loc la Stockholm. Chiar dacă motto-ul ediției din acest an a fost „Come together”, imediat ce s-a anunțat rezultatul votului, cuvintele urîte și injuriile la adresa cîntărețului au în­ceput să curgă pe chat și pe Facebook.

Astfel de concursuri care să-i țină pe oameni împreună să tot fie.

Autor:

Adelina MEILIE

Șef de Departament la Opinia studențească, studentă în anul al III-lea la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top