Loteria lui Felix

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Loteria lui Felix 5

Cînd un om încearcă și re­u­șeș­te să supraviețuiască unei să­rituri de la o înălțime de 39 km, în plus marcînd și patru recorduri mondiale, atunci se poate spune că deși a făcut un pariu riscant, a ieșit cîștigător. Dar austriacul Fe­lix Baumgartner nu este singurul care a plecat cu mîna plină du­pă miza făcută.

Mulți consideră că un salt im­portant l-a făcut și Internetul în fața televiziunii, devenind pentru cîteva secunde modalitatea prin­cipală de trasmitere în direct a unor evenimente importante. În cazul acesta, site-ul de distri­bu­i­re video, Youtube, a furnizat li­ve săritura din stratosferă a austria­cu­lui. La fel au făcut și alte televiziuni din aproximativ 50 de țări, însă în Statele Unite, de e­xem­plu, au existat nemulțumiri fa­ță de modul în care a decurs tran­smiterea. Cei de la CNN au avut o întîrziere de cîteva secunde și în punctul culminant au schimbat imaginea pe moderatori. Nu se știe dacă a fost din cauza fricii de a arăta live un posibil accident sau probleme tehnice însă pentru aproximativ opt milioane de oameni Internetul a fost o so­lu­ție mai bună în acest caz. Totuși, chiar și pe Youtube transmisia a fost în urmă cu minut față de cea a canalului Discovery Channel USA. Dar fiindcă postul este u­nul cu recepție limitată pe teritoriul american, tot pe Internet a fost mai simplu.

Timp de cinci ani s-a antrenat Felix Baumgartner pentru a­cest salt, perioadă în care a fost fi­nan­țat de RedBull, a căror mi­ză a crescut simbolul taurului ro­șu la un brand de cinci miliarde de lire sterline. Site-ul deținut de Google a avut pînă acum cel mai mare număr de vizualizări a unei trasmisii live în 2007, cînd a­pro­xi­mativ șapte milioane de utili­za­tori au privit investirea lui Ba­rack Obama ca președinte al A­me­ricii.

Saltul lui Felix Baum­gar­t­ner a fost mediatizat dinainte ca a­u­striacul să urce în stratosferă și e unul dintre acele evenimente de ca­re n-avem parte prea des. Dar dacă vor mai avea loc, curioșii vor putea de fiecare dată să aleagă da­că vor să le urmărească lipiți de e­cranul unui televizor sau de la tast­atură.

Paul ANDRICI

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top