Coloana Pro TV, dezmembrată

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Coloana Pro TV, dezmembrată 15

În ultimele luni, Pro TV-ul s-a tran­sformat într-un joc de domino. Mai întîi, Adrian Sârbu a demi­sio­nat din funcția de conducere a companiei Central European Media En­terprise (CME), care deține postul Pro TV în România. Nici Anca Bu­dinschi, directorul general al Pro TV sau Elena Petre, directorul exe­cutiv, nu și-au păstrat locul în frun­tea postului. Mai apoi, s-a zvo­nit că Acasă TV va fi scos la vîn­­zare. Acum, este rîndul Pro TV-ului să-și găsească cumpărători. Săptămîna trecută, redactorul-șef al revistei Gazeta Sporturilor, jur­na­listul Cătălin Tolontan, a scris pe blogul său că grupul american CME are în vedere vînzarea com­pa­niilor și mărcilor deținute în România.

Așa au intrat în joc RCS&RDS și Dogan Holding, trustul care de­ți­ne Kanal D, în postura de cum­pă­rători ai „navei-amiral”, Pro TV. După calculele CME, suma pri­mi­tă ar trebui să fie de 150 – 200 de mi­li­oane de euro. Tot din ecuațiile companiei-mamă, în prima jumă­ta­te a lui 2013, România a fost frun­tașă în topul veniturilor generate pentru CME, cu aproape 100 de mi­lioane de euro, din cele 317 de milioane adunate laolaltă din cele șase țări europene în care com­pania deține acțiuni.

Însă pe listă nu a fost trecut nu­mai postul TV. Pe tejghea au fost scoa­se și studiourile de producție din Buftea, care i-au făcut cu ochiul omului de afaceri Cristian Burci, patronul Adevărul Holding. Nici pos­turile de radio Pro FM și Info Pro nu au fost trecute cu vederea. Printre favoriții la titlul de pro­pri­e­tar se numără patronul postului România TV, Sebastian Ghiță și gru­pul elvețian Ringier.

Pro TV-ul pare a fi un om tras de mîini și de picioare din toate păr­țile. Cine e mai puternic și sfîr­te­că o bucată, rămîne cu ea. Nu se știe însă cum se va face deca­pi­ta­rea: lent, cu răbdare sau rapid, fără să mai aibă timp să clipească. Ori­cum, odată scos în față, nu mai este loc de nici un pas înapoi, deja ves­tea s-a răspîndit, iar ochii din umbră au început să sticlească și să ia în vi­zor bucata care îi interesează. Ci­ne iese din competiție, lasă loc liber alt­cu­i­va, indiferent ce limbă vor­beș­te sau dinspre ce trust vine. Fie el el­ve­ți­an, turcesc sau român.

Cătălina DOBROVICEANU

Autor:

Cătălina Dobroviceanu

Redactor la Opinia studențească, student în anul al III-lea la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la UAIC.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top