Un eșec de sute de milioane de dolari

Fă un stop cadru Niciun comentariu la Un eșec de sute de milioane de dolari 19
Un eșec de sute de milioane de dolari

Închipuiți-vă un basm în care Scufița Roșie pleacă în pădure, se întîlnește cu lu­pul cel rău, se adăpostește de el într-o casă a celor trei porcușori făcută din turtă dulce, dă vaca bunicii pe boabe magice de fasole pe care le plantează în pămînt și, urcîndu-se pe vrejul de fasole, se întîlnește în cetatea din nori cu șapte pitici, se-nțeapă într-un fus și adoarme într-o pădure fermecată. Un astfel de terci, copt la foc mic două ore și jumă­ta­te, se-ntîmplă și-n Batman v Superman.

Confruntarea dintre cei doi supereroi a fost un amalgam complet. Pe de o parte s-a reluat – pentru a cîta oară? – povestea de ge­ne­ză a lui Batman, și s-a trecut, într-o ju­mă­ta­te de oră, prin toată viața sa. Totodată, filmul a debutat cu o secvență paralelă a eve­ni­mentelor din finalul Man of Iron, prima parte a acestei serii, prin ochii aceluiași Bat­man, Bruce Wayne, în încercarea eșuată de a găsi o justificare pentru acțiunile ulteri­oa­re ale acestuia. Același film a fost și un teaser lung la o producție de sine stătăoare cu Won­der Woman sau la faimosul Justice League (echivalentul celor de la DC pentru Avengers-ul de la Marvel, practic un film cu mulți supereroi), fiind prezentate fugar și fără absolut nicio relevanță o serie de perso­naje protagoniste în pelicula următoare.

Un film a cărei apariție era inevitabilă și obligatorie, Batman v Superman este un exemplu a tot ce este mai prost acum în in­dus­tria americană de producție a blockbus­ter-urilor. După ce ani la rînd clișeele din sce­nariu, personaje, efecte vizuale și chiar idei s-au tot preluat dintr-o producție în al­ta, într-o formă sau alta, în sfîrșit a apărut a­cel film în care s-au strîns toate și care pică sub propria-i greutate închipuită.

De mult timp nu a mai fost un eșec atît de ră­su­nător al unui blockbuster, cu atît mai puțin a unui film cu eroi, de care putem spu­ne, oficial, că piața e suprasaturată. Poa­te doar re-reluarea Fan­tas­tic Four din 2015 a fost o catastrofă si­mi­la­ră, însă bu­ge­te­le între cele două sînt in­com­parabile.

Chiar dacă filmul e ca un sendviș cu atît de multe ingredinte încît nu le poți în­gră­mă­di între două felii de pîine, are o pro­ble­mă foarte mare și cu felul în care încearcă să spună povestea. Cadrele sînt lungi, alungite din­colo de limita suportabilității, există sen­zația că începe de patru sau cinci ori filmul, odată cu fiecare personaj introdus. Edi­tarea este brutală, se sugerează foarte bine intensitatea luptelor, însă nu se în­țe­le­ge mai nimic din acestea, nu există o sen­za­ție de fluiditate.

Personajele sînt subdezvoltate, nu a­pu­că niciunul să devină mai mult decît o pre­zență fugitivă, iar sentimentul acela care a dat atît de mult succes filmelor Mar­vel – că supereroii există nu doar ca să distrugă clă­diri, ci ca să facă un bine, este inexistent în film.

O umbră de sute de milioane de dolari a sub-speciei filmelor cu super-eroi, ridică o întrebare care ne gîdila, demult, buzele – mai avem încă nevoie de ele?

Autor:

Cătălin Hopulele

Director la Opinia studențească, reporter Ziarul de Iași.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top