Răzbunarea cinematografiei comerciale

Fă un stop cadru Niciun comentariu la Răzbunarea cinematografiei comerciale 1

E greu să nu fi auzit de ei. Dacă ai fost în ultimele șase luni la cinema i-ai văzut mai mult ca sigur în mi­nu­te­le de publicitate, între sorbiturile Maiei Morgenstein din Doncafé și cele ale buburuzelor din Coca Cola. Trailerul devenise într-un timp atît de difuzat încît îl puteai confunda cu ușurință cu filmulețul de prezentare a cinema­to­gra­fului. Dar e greu să nu-i re­cu­noști pe „ The Avengers” („Răzbunătorii”).

Thor (Chris Hemsworth), Iron Man (Robert Downey Jr.), Hulk (Mark Ru­ffalo) și Captain America (Chris Evans) au beneficiat fiecare de cîte cel puțin 90 de minute să-și spună povestea mîzgîlită deja de zeci de ani în paginile revistelor de benzi desena­te americane. Iar în cele două ore și jumătate, Black Widow (Scarlett Jo­hansson) și Hawkeye (Jeremy Re­nner) se integrează ușor în echipă, fi­indu-le explicat fluent trecutul, fără să întrerupă din acțiunea filmului. Care trece într-o suflare.

Nici nu îți dai seama cînd ai ajuns de la lupta dintre Thor și Iron Man, din inima unei păduri, pînă în jungla de betoane din New York, unde cei șase se strîng pentru a lupta cu armata in­vadatoare de Chitauri, condusă de semi-zeul izgonit din Asgard, Loki (totodată și fratele lui Thor). Chiar da­că numele par multe și amețitoare, nu sînt un motiv de îngrijorare, pentru că pînă și cei care nu au văzut filmele in­troductive ale seriei, sau nu au auzit în viața lor de creațiile celor de la Mar­vel, nu doar că vor înțelege, dar se vor lipi de scaune și de ochelarii 3D.

Fiindcă, deși nu are decît două săp­tămîni de cînd a fost lansat, criticii de pe întreaga planetă îl plasează peste Indiana Jones cînd vine vorba de fil­me de aventură și pe primul loc în rîn­dul celor despre supereroi, animate sau nu. Iar ținînd cont de faptul că cei 200 de milioane de dolari investiți în producție au fost recuperați în primul weekend de difuzare, nu ne trebuie son­daje ca să aflăm părerea publicului. Poate filmul nu-și va umple că­ru­ța de Oscaruri, însă nu trebuie urmat nici modelul exegeților, care exclud entertainment-ul ca latură importantă a cinematografiei.

Calupul acesta de actori cunos­cuți în toată lumea, dialogul savuros și sce­nariul presărat cu scene amuzante s-au simțit. Cînd cinematograful a iz­buc­nit minute bune în șir în rîs necontrolat, cu popcorn aruncat și suc răs­tur­nat, nu poate nimeni pretinde că filmul le-a oferit altceva decît distracție pură, fă­ră substraturi.

Autor:

Cătălin Hopulele

Director la Opinia studențească, reporter Ziarul de Iași.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top