O paradigmă a plăsmuirilor

Ascultă de (la) noi Niciun comentariu la O paradigmă a plăsmuirilor 8
O paradigmă a plăsmuirilor

La nici 20 de ani, cîntăreața și compozitoa­rea engleză Birdy și-a lansat pe 24 martie, sub egida Atlantic Recors și Warner Music Group, cel de-al treilea album, intitulat „Beautiful Lies”. Descoperită la numai 14 ani, după in­ter­pretarea coverului „Skinny Love”, melo­di­e cu care publicul o asociază mai frecvent pe ea decît pe Bon Iver, interpretul original al piesei, Birdy a avut o ascensiune rapidă în lu­mea muzicală și a cucerit ascultătorii cu tim­brul său unic.

La puțin timp după ce a intrat în atenția pu­blicului, a scos primul albumul, care îi poar­tă numele, un colaj de piese, majoritatea co­ver-uri, dar care a fost nominalizat la 2014 BRIT și la Oscar în 2012, pentru contribuția la filmul Brave. Cea de-a doua operă, „Fire Within”, are pe lîngă compoziții proprii, o abordare no­uă, care se îndepărtează ușor de stilul cu care tînăra ne obișnuise.

Deși în mare parte re­cenziile au fost pozi­tive, schimbarea nu i-a adus prea mult succes. Titlul noului album pare a fi o încercare de a se scuza pentru lip­sa de succes pe care l-a avut cu albumul anterior, căci încercarea de redescoperire a fost de fapt „o frumoasă min­ciună” cu care artista s-a pă­călit, dar care n-a încîntat deloc.

Albumului „Beautiful Lies” reprezintă, pe lîngă o întoarcere de suprafață a cîntăreței la originile inițiale, o maturizare a felului artistic de a fi, care urmează îndeaproape pre­mi­sa „decît diferit, mai bine sigur”. Piesa „Keep­ing Your Head Up” dă un ton aparte structurii, în­cepînd într-o notă soft, urmată de un cres­cen­do coral și finalizat într-un acustic moale, ușor de ascultat. Cealaltă melodie definitorie este „Hear You Calling”, o compoziție fun­da­mentată pe un ritm pop, interpretată la pian, care capătă brusc o nuanță electronică, dar care evidențiază la capacitate maximă vo­cea artistei. Albumul însumează 14 melodii, în care se poate simți influența compozitorilor Wayne Hector, care lucrează cu Nicki Mina și Steve Mac, cel care scrie versurile celor de la One Direction, precum și pe cea a colaborato­rilor săi.

Reacția criticilor nu a fost de această dată foarte promptă, o poziție concretă fiind încă așteptată. Conform The Guardian, abilitățile vocale pe care artista le deținea inițial nu au fost pervertite, ci aplicate pe o serie de „ba­la­de cu tema supraviețuirii”. Personalitatea ti­nerei este adusă la suprafață în versuri pli­ne de substanță, precum „Pot să-mi dau jos ma­chiajul și să am încă o față curajoasă”, care aruncă unele idei despre ce înseamnă să na­vighezi în cele mai nestatornice colțuri ale in­dustriei muzicale la o vîrstă în care cei mai mulți sînt încă la cursuri.

Text de Andreea ANTON

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top