Iisus de vînzare
Ascultă de (la) noi 17 ianuarie 2010 Niciun comentariu la Iisus de vînzare 0Într-o cameră goală cu pereți albi se aflã o femeie negresă, rasă pe cap. Stă așezată într-un colț, cu capul sprijinit de peretele depersonalizat. Fumează o țigară și ascultă un disc de la un pick-up așezat aiurea, pe podea, unde mai zace o chitară electrică, o scrumieră imensă și niște foi scrijelite cu versuri haotice.
Starea narcotică degajată de vocea ei care trece de la trilurile tipice lui Whitney Houston, la urletele pline de furie desprinse parcă din- tr-un concert Guano Apes, transpare perfect în piese ca „Charlie Big Potato”, eterna „Weak”, care este poate, cea mai notorie piesă a trupei sau „Hedonism”, readuse în prim plan. „Smashes and Trashes” e doar un alt nume pentru „Best-of”.
E o iluzie să credem că noul album Skunk Anansie e cu adevărat nou, avînd în vedere că din cele 15 piese de pe album doar două sînt apariții 2009. Astfel, o trupă devenită o amintire ambiguă într-un teanc de viniluri din anii ’90, a reapărut în memoria nostalgicilor rockului alternativ britanic din vremea cînd fanii Nirvana abia se îmbrăcaseră în doliu pentru Kurt. Skin, solista vocală și imaginea definitorie a trupei, încorporează portretul femeii puternice, fără complexe legate de aspectul fizic, călită de mai multe relații eșuate și mecanismele ruginite ale societății.
„I can dream” și „Selling Jesus” sînt pastile amare cu efect halucinogen, iar noile apariții „Because of you” și „Squander” sînt piese construite ca reproșuri la persoana a doua către un etern vinovat, fie el individualizat sau ridicat la nivelul de concept. Un melanj între nou și vechi care cimentează un tribut rockului alternativ.
Alexandra PANAETE
Adaugă un comentariu