Grammy-ul se cîntă a capella

Ascultă de (la) noi Niciun comentariu la Grammy-ul se cîntă a capella 28

Unul dintre cele mai ascultate și apreciate grupuri a capella al momentului, Pentatonix, a lansat anul trecut al cincilea album extended play (EP), „PTX, Vol. IV – Classics”. Acesta a mar­cat un moment de turnură în istoria gru­pu­lui, deoarece a fost ultimul lansat împreună cu Avi Kaplan, basistul formației, care a ales să părăsească trupa cîteva luni mai tîrziu.

Deși concentrați pe genul pop, Pen­ta­to­nix abordează în acest album genuri noi precum country, rock și blues. Piesa „Jolene”, inter­pre­tată împreună cu Dolly Parton, a cîștigat chiar premiul Grammy pentru cea mai bună interpretare country a unui grup. Ultimul material discografic al formației este deschis de un cover la „Bohemian Rhapsody”, celebra melo­die a formației Queen, iar într-un articol din The Oklahoman, Brandy McDonnell, un cunoscut și apreciat critic muzical, scria că „varianta cvin­tetului exploatează la perfecție efectele vo­ca­le și armoniile binecunoscute ale grupului”.

A doua piesă este un alt cover, de data a­ceas­ta la piesa „Imagine”, scrisă de John Len­non. Într-un tempo mai lent, versurile meditative sînt completate de efectele a capella ce redau atmosfera plină de emoție a melodiei. Este urmată de „Boogie Woogie Bugle Boy”, piesă care a fost un hit în anii ’40 și este parte a topului Songs of the Century. Ritmul de șla­găr pe mișcările de dans demult uitate sînt captate și „modernizate” de Pentatonix, readu­cînd la viață piesa pentru ascultătorii zilelor noastre. Formația ne duce apoi „Over the Rai­n­bow”, piesă care o are în centru pe artista gru­pului, Kirstin Maldonado, într-unul din pu­ți­ne­le roluri de lead vocalist. Coverul păs­trea­ză direcția artistică a cîntecului, dar adaugă liniei melodice unele inflexiuni care o diferențiază de original.

Așa cum știu cu siguranță fanii Pen­ta­ton­ix, formația are obiceiul de a-i purta pe ascul­tă­tori în diferite timpuri, dar și în diferite țări. Astfel, piesa lansată în 1984 de formația norvegiană de synthpop „A-ha”, „Take on Me”, care inclu­dea o largă parte instrumentală ce varia de la chita­ra acustică pînă la pian și percuție, este cea de-a cincea piesă de pe album. Chiar dacă cuprin­de multe instrumente, vocaliștii de la Penta­tonix s-au descurcat de minune, iar fanii „A-ha” și-au arătat aprecierea în comentariile de pe YouTube.

De pe albumul grupului vocal nu putea lipsi nici Elvis Presley, melodia acestuia, „Can’t Help Falling in Love”, avîndu-l ca lead vocalist pe Mitch Grassi, tenorul „timid” al grupului, me­lodie care pregătește piesa finală, „Jolene”. A­lături de Dolly Parton, cea care a lansat me­lo­dia în anul 1973, Pentatonix încheie albumul cu versul „please, don’t take away my man!”, parcă o prevestire a plecării lui Avi Kaplan din trupă.

de Lorel ATOMEI

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top