Ecuații pe portativ

Ascultă de (la) noi Niciun comentariu la Ecuații pe portativ 4

Formația britanică Muse a jon­glat aproximativ un deceniu cu di­fe­ri­tele ra­muri desprinse din rock-ul drama­tic, de la cel alternativ, progresiv și apoi simfonic, în încercarea de a-și confecționa un stil. Pe ca­re solistul și chitaristul Mat­thew Bel­lamy, basistul Chris­topher Wol­sten­holme și res­pec­­tiv to­boșarul Do­minic Ho­ward, l-au îm­binat în atî­tea feluri în­cît nici ei nu mai știu des­pre ce-a fost vorba la început.

La cel de-al șaselea album de stu­­dio, „The 2nd Law”, au lucrat apro­xi­mativ patru ani, pe care i-au con­vertit apoi în 13 piese sub un titlu in­spirat de cea de-a doua Lege a Ter­mo­di­na­micii. Fără a fi socotit necesar un pream­bul, „Supremacy” ata­că tăcerea celor cîteva secunde de in­tro printr-un riff făcut pe șapte corzi de chi­tară, pe un fundal or­ches­trat ce anunță mai de­grabă în­ceputul unui film de acțiune de­cît pe cel al unui al­bum.

În notă discordantă vine „Mad­ness”, în care se resimte nevoia de ex­pe­rimentare a lui Bellamy, pentru că me­lodia este una dubstep, iar ba­sul nor­­­mal e înlocuit cu cel sintetic, pro­­­­dus pe calculator cu ajutorul unui dis­po­zitiv atașat acestui instrument. Nu­mai „Survival”, care a fost și te­ma mu­zicală din acest an a Jo­cu­ri­lor O­lim­pice, mai amintește puțin de celelalte ma­teriale disco­gra­fice, fiindcă „Pa­nic Station” și „Ani­mals” nu se asea­­mănă cu nimic din ce a cîntat trioul pî­nă acum. Cu adevărat neo­bișnuite sînt „Sa­ve Me”, urmată de „Li­quid Stat” în care basistul Chris­to­pher Wol­sten­­holme ia locul so­lis­tu­lui, piesele ne­fiind însă accentu­ate foar­te bine in­stru­mental. Iar că­lă­to­ria se încheie cu o fan­tezie mai ve­che a ce­lor de la Muse, și anume un sce­nariu apoca­lip­tic, din două părți „Un­­sus­­tainable” și „Iso­la­ted Sys­tem”, contopit într-un ecou fan­tas­ma­goric de bu­buituri și căderi de bas.

„The 2nd Law” pare să combine influențele disco ale lui David Bo­wie cu perioada de glorie din anii ’80 a ce­lor de la U2, la care se adaugă su­­f­lul me­tal-ului simfonic, dar și exerci­țiul vo­cal ce l-ar face pe Freddie Mer­­cury să surîdă. Băie­ții au cap­tat și cîte ceva din influen­țele dub­step ale lui Skrillex, cu care ar putea con­cura cu suc­­ces pentru că, spre deo­se­bire de a­ces­ta, instrumentele lor sînt cizelate într-un studio.

Mădălina MORARU

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top