Vedete care vînd aer la borcan

Lumea pe jar Niciun comentariu la Vedete care vînd aer la borcan 53
Vedete care vînd aer la borcan

Fie că au ajuns la fundul sacului și acum au nevoie de bani, fie că o fac din cauze caritabile sau a devenit o adicție, vedetele pun adesea obiecte personale la vînzare pe Internet. Există unele cazuri în care fanastismul este dus la extreme, astfel luînd naștere unele dintre cele mai bizare anunțuri. De la costumații purtate pe scenă sau în filme, animale de companie, șuvițe de păr, pînă la lenjerie intimă, pe siteurile de vînzări online se găsesc o mulțime de ciudățenii. Acestea chiar sînt cumpărate și nu pentru sume modice, majoritatea ajungînd la ordinul miilor de dolari. Chiar și semnul Hollywood a fost vîndut pentru 450.400 de dolari în anul 2005. Vînzătorul a reușit să intre în posesia semnului original cu doi ani înainte ca acesta să fie înlocuit cu unul nou în 1978.

Spre plăcerea fanaticilor care-și urmăresc idolii pe Facebook, In­sta­gram sau Twitter și care au transformat îndrăgirea vedetelor într-o o­b­­sesie, Internetul este plin de a­nun­țu­ri cu vînzări ale obiectelor s­ta­ru­ri­lor din industria muzicală sau a fil­mului. Unul dintre cele mai mari site-uri de comerț online, eBay, con­ține cele mai multe anunțuri cu l­i­ci­tații pentru obiectele personale ale celebrităților. Ba mai mult, e­xis­tă o categorie specială pentru as­tfel de obiecte: „Celebrity Worn”. Aici sînt puse la licitație costumele de s­ce­nă piesă cu piesă sau chiar lenjeria intimă ce apare în diverse scene din filme, videoclipuri sau pictoriale.

Unul dintre cele mai ciudate o­bie­cte puse în vînzare este borcanul în care se presupune că se află res­pi­rația celebrului cuplu format din Brad Pitt și Angelina Jolie. În timp ce fanii îi așteptau pe covorul roșu la premiera filmului Mr. și Mrs. Smith cu foițe și pixuri pentru a­u­to­grafe, unul dintre ei, mai inspirat, i-a așteptat cu un borcan gol. În tex­tul care însoțea anunțul, vîn­ză­to­rul spune că „nu garantează că mos­tre­le conțin particule de aer ce au in­trat în contact cu sistemul respirator al vreunei vedete, dar că particulele au fost recoltate în apropierea cu­plu­lui”. Chiar dacă autenticitatea aerului din borcan nu a putut fi do­vedită, acesta s-a vîndut cu aproximativ 523 de dolari.

Celebritate în ADN

Printre ciudățenii se numără și o fiolă cu sîngele președintelui Re­agan. Sîngele a fost luat de unul din­tre angajații spitalului în timpul în care Ronald Reagan era internat, în urma tentativei de asasinat din anul 1981. Acesta a păstrat-o ca „bijute­rie de familie”. Aceasta a fost scoa­să la licitație pe eBay avînd ca preț de pornire 10.000 de dolari, dar du­pă ce întreaga poveste a ajuns în media, vînzătorul a anulat licitația și a donat flaconul Fundației Pre­zi­dențiale Ronald Reagan. Tot în că­u­tare de ADN al celebrităților a fost și norocosul compărător al dinte­lui lui John Lennon care a scos din bu­zunar suma de 31.200 de dolari. Din nefericire, dintele era prea fragil pen­tru a fi supus unui test ADN, dar vîn­zătorul a garantat autenticitatea o­bi­ectului pentru că l-a primit di­rect de la menajera artistului. Un șer­vețel folosit de Scarlet Johansson, în anul 2008 în timpul unei emisiuni a fost scos la vînzare pentru 5.000 de dolari. Actrița a făcut propu­ne­rea imediat după emisiune, do­rind să doneze banii cîștigați unei ca­uze caritabile.

Tot în scopuri caritabile a fost do­nată și suma obținută în urma vînzării unei jumătăți de sandviș mușcat de Justin Timberlake în tim­pul unei emisiuni la radio. Postul de radio, a pornit licitația online, oferindu-i unui superfan ‘N Sync șansa de a intra în posesia micului dejun al cîntărețului pentru suma de 1.025 de dolari.

Veniturile rezultate în urma vîn­zării unei suvițe din părul artistului Justin Bieber au fost donate pentru o organizație de salvare a ani­ma­­lelor. Astfel, în anul 2011, prezentatoarea Ellen DeGeneres, care a primit în dar șuvița de la ar­tist, a organizat licitația, în urma căreia valorosul smoc de păr a fost vîndut pentru suma de 40.668 de dolari. Artistul a mai vîn­dut pe Internet și puiul de șarpe Boa pe care l-a numit Johnson, și alături de care și-a făcut apariția la un eveniment muzical. Reptila a fost vîndută pentru 1.000 de do­lari.


Sursă foto: www.foodandwine.com

Izmene „regale” pe eBay

Tot pentru o șuviță de păr, fa­nii „regelui muzicii rock’n’roll”, Elvis Presley, au scos din buzunar suma de 15.000 de dolari. Și chiar dacă este vorba de „rege” se pare că fanatismul nu merge chiar atît de departe, pentru că, la o licitație organizată în anul 2012, a fost scoasă la vînzare lenjeria intimă a artistului, purtată de acesta în timpul u­nui spectacol. Dar aceasta nu a fost cum­părată, suma maximă licitată fiind de 5.000 de lire, iar prețul de por­ni­re stabilit de vînzător a fost de 7.000 de lire sterline. În schimb, în ca­drul aceleiași licitații, o biblie primită de artist în dar de la unchiul său s-a vîndut pentru 94.000 de dolari. Tot lenjeria intimă, dar de a­ceas­tă dată aparținînd unui alt „rege”, și anume cel al muzicii pop, Michael Jackson, a fost pusă la vînzare pe eBay cu un preț de pornire de 1 mi­lion de dolari. Lenjeria face parte din probele con­fiscate de poliție în anul 2003 în cadrul procesului de mo­lestare de copii, în care a fost im­pli­cat cîntărețul. În posesia acestora a intrat un om de afaceri ce a re­u­șit să obțină proba direct de la poliție, într-o pungă sigilată și înfășurată într-o bandă adezivă.
Nu numai obiectele „regilor” au ajuns pe Internet ci și cele ale „prin­țeselor”. Testul de sarcină a­par­ți­nînd cîntăreței Britney Spears, găsit în tomberonul de lîngă casa artistei a intrat în posesia unui post de ra­dio american care l-a vîndut pentru 5.001 de dolari, iar cumpărătorul a fost GoldenPalace.com, un site ca­re colecționează diverse o­bi­ecte ce au aparținut ve­de­telor. O gumă pe care con­troversata artistă a mestecat-o înainte de a intra pe scenă la un concert din Toronto s-a vîntut cu prețul de 14.000 de dolari. Cu cît vedeta este mai controversată, cu atît sînt mai scumpe obiectele pe care aceasta le atinge. Așa se face că, o ceașcă de ceai din care Lady Gaga a băut în timpul unei conferințe de prese din Japonia, a fost vîndută pentru aproximativ 75.000 de dolari, ba­ni ce au fost donați pentru un pro­gram de susținere a artei.

Pentru unele vedete, isteria o­bi­ectelor scoase pe „taraba” online, a atins puncte critice. Astfel, cîn­tă­re­țul James Blunt, și-a vîndut sora pe eBay în anul 2004. Acesta po­ves­teș­te că aștepta lansarea unuia dintre albumele sale și a ajuns să-și vîndă o mare parte din obiectele personale. În urma unei discuții cu sora sa, acesta a hotărît să posteze a­nun­țul: „Don’șoară mîhnită, caut cavaler în armură lucitoare! Sînt disperată să ajung la o înmormîntare în su­dul Irlandei. Ajută-mă, te rog!” În­tîm­pla­rea a făcut ca cel ce a răspuns a­nun­țului să fie cel cu care sora artistului are acum un mariaj. Cu toate a­ces­tea, cîntărețul recunoaște că aceea a fost cea mai mare prostie pe care a făcut-o.

Și chiar dacă nu face parte din categoria vedetelor de la Ho­lly­wood, celebrul fizician Albert Einstein se bucură de același succes pe piața online. O scrisoare pe care acesta a scris-o cu un an înainte de a muri, a­dre­sa­tă filosofului Erik Gutkind, a fost scoasă la licitație tot pe eBay. În aceasta, fizicianul își exprima opiniile pe care le avea asupra religiei, de a­ceea, a fost numită „Scrisoare către Dum­nezeu”. Prețul de pornire a fost de trei milioane de dolari.

În piața uriașă a Internetului, există o tarabă VIP, cu obiecte ce au aparținut starurilor, cîn­tă­re­ți­lor, actorilor și oamenilor de succes din diverse domenii. Acolo coada este nesfîrșită, unii fiind fani înfocați gata să-și cheltuiască și ultimul bă­nuț pentru un smoc din „pre­ți­o­sul” cap al artistului preferat, alții doar trăgînd cu ochiul la ce ciudățenii ori mai fi expuse și visînd că poate se va plimba cineva cu borcanul și-n jurul lor pentru a prinde cîteva respirații.

Sursă foto: yellnews.it
Sursă foto cover: 2.bp.blogspot.com

Autor:

Sabina-Maria Nica

Colaborator al Opiniei Studențești, studentă în anul I la Catedra de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top