De la fantomă pînă la mizerabili, munții se cutremură

De pe scena Iașului Niciun comentariu la De la fantomă pînă la mizerabili, munții se cutremură 19
Romanul polițist belgian a urmat indiciile din Iași

Un roi de albine s-a instalat pe scena Teatrului pentru copii și ti­neret, „Luceafărul” în seara de vi­neri, 1 aprilie. Cu două minute îna­intea începerii spectacolului, vio­rile și violoncelele își dreg glasul, iar după ce orchestra și-a ocupat pozițiile în scenă, apar cei patru so­liști și dirijorul Adrian Morar, care aduc publicului ieșean celebre mu­zicaluri. „In love with muzicals” este concertul muzical-simfonic ce a ținut minute întregi fără suflare oamenii iubitori de povești relatate prin cuvinte, emoție și voci pătrun­­­zătoare.

„Fantoma de la Operă” este cea care intră în scenă, fură privirile și face oamenii să uite de grijile din afara sălii. Interpretarea sopranei Paula Iancic se împletește într-o per­fectă armonie cu cea a tenorului Tiberius Simu. Mică de statură, dar cu o voce ce te cutremură, tî­nă­ra clujeancă atinge cele mai înalte no­te cu excelență, apoi cu o răsculare bruscă așterne liniștea în toată sa­la.

Ilinca Băcilă și Vlad Morar, ea elevă la Colegiul „Iulia Hașdeu”, iar el student la Academia de Mu­zică „Gh. Dima” din Cluj-Napoca, depășesc așteptările publicului, gla­sul lor răsunînd cu maturitate și pro­fesionalism. Producția „New york, New york”, semnată de John Kan­der, așterne narațiunea Hollywoo­diană în imaginația spectatorilor care-și țin palmele adunate ca pentru rugăciune, încîntați de timbrul puternic al tînărului ce se asemănă izbitor cu cea a interpretului ameri­can Frank Sinatra.

Vocile care insuflă viața

Tot pe aceleași ritmuri de swing și jazz urmează al­tă piesă cunos­cută din SUA „Hello Dolly”, inter­pretată de tenor, iar soliștii, deși stau așezați pe scaune, saltă jucăuș și murmură versurile pe buze, iar membrii orchestrei zîmbesc și ei datorită ritmului vioi și va­ria­ții­lor vocale.

Ca o tranzacție într-o altă lume, sunetul sclipitor al clopoței de vînt ne transferă în poveștile clasice. „The imposible dream” este dăruit de mișcările arcușurilor perfect ali­niate și totuși săltărețe. Munții de pe decorul scenei par să nască un stri­găt adînc, „Cry me a River”. Basuri de tobe abia resimțite, ră­su­net de trompetă și mozaicul coardelor in­strumentelor cu arcuș invocă o dra­mă ce se citește pe chipurile neclintite ale majorității.

La pauză, un bărbat se declară dezamăgit de con­cert: „eu, cînd merg la operă, vreau să văd concert simfonic, nu impro­vizații de astea”, mărturisește dom­nul unor fete tinere ce par a fi studentele lui. Chiar dacă a plecat la jumătatea concertului, cei rămași pînă la sfîr­șit au apreciat calitățile dirijorului, care reușește să comunice cu or­chestra sa prin priviri. „Les Mi­se­rables” încheie suita de partituri, iar liniștea se instaurează peste sa­la rece, în timp ce viața din instrumente se scurge.

Autor:

Diana GAINA

Libertatea mă definește, sînt dinamică și deschisă pentru tot felul de experiențe. Îmi place să cunosc oameni noi și povești inedite prin care să se reflecte realitatea obiectivă și viața plină de culoare.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top