Strategia de turism a Iașului, realizată de o echipă de la Geografie

Academia de gardă Niciun comentariu despre Strategia de turism a Iașului, realizată de o echipă de la Geografie 6
Strategia de turism a Iașului, realizată de o echipă de la Geografie

O echipă de profesori, doctoranzi și studenți de la Facultatea de Geografie și Geologie de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” va realiza, în trei luni, strategia de turism a Iașului și a Zonei Metropolitane Iași pentru perioada 2018 – 2030. Studiul va fi realizat contra sumei de 9.000 de euro, fonduri oferite de Primăria Municipiului Iași, și cuprinde realizarea unei documentării în ceea ce privește stadiul actual al turismului ieșean, tendințele pe care le are acesta, trasarea unor direcții, realizarea de chestionare pentru vizitatori și localnici și propuneri de proiecte. Echipa coordonată de lect. univ. dr. Mihai Bulai, prodecanul Facultății de Geografie și Geologie, își propune să contureze un brand pentru orașul Iași, care să se bazeze pe direcții precum „capitală a culturii”, „oraș al tinerilor”, „poartă a Mol­do­vei”, „oraș inspirat de studenți”, „capitala pelerinajului ortodox românesc” sau „oraș romantic”.

Pe baza studiului s-au identificat, pînă acum, principalele obstacole care împiedică dezvoltarea turismului ieșean. Astfel, lipsa colaborării dintre agențiile de turism, instituții locale sau oricare alți actori interesați de turismul ieșean reprezintă principala cauză. „Un al doilea obstacol a fost pînă acum lipsa interesului autorităților pentru turism, însă există o mare deschidere în ultima perioadă din partea Primăriei Municipiului Iași care a aprobat direcționarea taxei hoteliere de 0.7% către promovarea turismului din 2018”, a declarat lect. univ. dr. Mihai Bulai.

De asemenea, absența de pe piața activă a unor obiective turistice care reprezintă patrimoniul local sau izolarea acestora față de turiști poate fi catalogată drept un alt obstacol, spun specialiștii. Însă, tot conform coordonatorilor studiului, în ultimul timp mai multe obiective culturale și-au deschis porțile către vizitatori și au organizat tururi oficiale. „Drumul de la idee la materializare durează foarte mult. Spre exemplu, au fost necesare zece luni de la începerea proiectului de realizarea a hărților turistice ale orașului și pînă la montajul final, în schimb la Botoșani acest gen de hărți turistice stradale erau deja montate de cinci ani”, a adăugat prodecanul Facultății de Geografie și Geologie.

De realizarea strategiei turismului ieșean se ocupă echipa proiectului INTERFACE-IS, finan­țat din fonduri norvegiene & granturi SEE, care, încă din luna noiembrie 2016, a identificat cele șapte trasee tematice din Iași la care s-au alăturat alți cinci experți din cadrul facultății. Proiectului i se pot alătura și alți voluntari interesați de domeniul turismului.

Unul dintre obiectivele strategiei este și dezvoltarea platformei „Iasi.Travel” care a făcut din Iași al treilea oraș din România, după Oradea și Cluj, care a fondat un site cu extensia „.travel” pentru promovarea turismului ieșean.

Articole similare:

Autor:

Ionuț Teoderașcu

Prefer să fac ultimele editări la un reportaj atunci cînd lângă mine ies vibrînd aburii dintr-o ceașcă de ceai negru. Mi-aș dori să trăiesc, cel puțin pentru o zi, într-o lume veche: cu stilou și foaie, cu scrisori, cu întîlniri neplanificate și fără tehnologie, dar deocamdată, viața ne fugărește de la un text la altul, gadgeturile ne ajută, apoi ne stresează și scrisorile sosesc online. La un moment dat, cer pauză din toată această agitație și îmi fac ceaiul despre care vorbeam, unul negru care îmi dă energie și-mi lasă ochii deschiși.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top