Daniel Funeriu, noul „mogul” al presei

Academia de gardă Niciun comentariu la Daniel Funeriu, noul „mogul” al presei 0

Înființarea unui post public de televiziune și a unuia de radio dedicate exclusiv educației sînt noutățile legate de mass-media prezentate în art. 306 al proiectului Legii Educației Naționale.

Însă, apariția canalelor de nișă, finanțate din bani publici, nu este privită cu entuziasm de jurnaliștii din domeniu. Liliana Nicolae, de la Radio România Actualități, crede că un astfel de post ar fi lipsit de credibilitatea ascultătorilor. „Este foarte greu să ai încredere în posturile de radio existente deja, care sînt de ani de zile pe piață și încrederea publicului se cîștigă foarte greu. Ce garanție aș avea că redactorul de acolo este autorizat, că este suficient de instruit ca să mă învețe el pe mine?”, spune jurnalista.

Educația trece ladigitalizare

Reprezentanții instituțiilor statului acordă ceva mai mult credit proiectului: „cred ar fi bine să existe un astfel de post, doar că nu-i un lucru ușor de făcut, este nevoie de oameni pricepuți, care să prezinte aceste programe educaționale într-o formă atrăgătoare, să nu fie niște prelegeri sau niște conferințe, care probabil, ar plictisi pe ascultători”, a afirmat Christian Mititelu, membru al Consiliului Național al Audiovizualului.

Din punct de vedere tehnic, un astfel de post ar trebui să aibă un program limitat și să emită pe o frecvență națională, în format digital.

Tubul catodic, pe post învățător

Florin Ghețău, jurnalist de la televiziunea locală Tele M Iași, este cel mai categoric în privința inițiativei Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS): „Mi se pare aberant, avem nenumărate canale publice care ar putea fi folosite. Mă-ntreb dacă nu e ticluit pentru niște băieți de bine, care să mai ciupească niște bănuți. Probabil Funeriu vrea să rămînă cu ceva în istorie și atunci s-a gîndit să facă un post de televiziune”, a spus acesta.

Canalele publice pe care vrea să le înființeze MECTS ar intra într-un sistem destul de neperformant, dezvoltat în presa românească. Liliana Nicolae mai crede că: „Nu presa ar trebui să ne educe pe noi. Școala ar trebui să facă școală și presa ar trebui să informeze corect, ceea ce nu prea se întîmplă”.

Noul proiect legislativ mai spune că grilele de program vor fi stabilite de minister, în colaborare cu Societatea Română de Radiodifuziune și Societatea Română de Televiziune. În afară de această inițiativă, articolul citat promite că Guvernul va finanța, prin programe speciale, emisiunile educative din media privată.

Anastasia CONDRUC

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top