Pro TV a dat papucii Mediafaxului

Fără categorie, Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Pro TV a dat papucii Mediafaxului 19
Pro TV a dat papucii Mediafaxului

După o colaborare ce a durat 24 de ani, televiziunea Pro TV a ho­tărît să nu mai reînoiască contrac­tul cu Mediafax, deținută de A­dri­an Sârbu urmînd ca după expira­rea acestuia să întrerupă orice le­gă­tură cu agenția de știri. Postul TV a înștiințat deja agenția Me­dia­fax că nu mai dorește să beneficie­ze de fluxurile de știri.

După buletetinul de știri de joi 23 aprilie, prezentat de Andreea Esca, telespectatorii nu au mai vă­zut după cum erau obișnuiți men­ționat la sfîrșitul programului că Ști­rile Pro TV „folosesc serviciile Me­diafax”, iar astfel pe generic a a­pă­rut scris că „ folosesc ser­viciile agenției Agerpres”. Ironie sau nu aceiași agenție a publicat cu o zi înainte un articol în care a in­for­mat că: „Poliția Capitalei s-a se­sizat din oficiu cu privire la să­vîr­și­rea infracțiunilor de abuz în serviciu și favorizarea făptuitorului, după ce omul de afaceri Adrian Sâr­bu a fost fotografiat fără că­tu­șe pe o stradă din Capitală, în timp ce se afla în arest preventiv”.

Cele două entități, atît Pro TV-ul cît și Mediafax-ul au fost fonda­te de Adrian Sârbu la începutul a­ni­lor ’90, iar din iulie 2009, CME (Chi­cago Merchantile Exchange) a cumpărat integral de la acesta di­vi­zia MediaPro Entertainment din grupul Media Pro, adică afacerile de producție TV și de cinema, din care face parte Pro TV.

Dar problemele pentru Me­dia­fax nu se termină aici. Se pare că o parte din echipa ce formează de­partamentul economic al agenției ur­mează a fi restructurată. Fiind cea mai numeroasă și avînd un sta­tut diferit față de restul depar­ta­men­­telor, era încadrată pe compa­nia Mediafax Grup și nu a­du­cea niciun folos nici produselor ZF Cor­porate (care țin de Ziarul Fi­nan­ciar), nici fluxului economic al a­genției. Cei care au acceptat să ple­ce au primit acordul în scris că vor primi cîte două salarii com­pen­satorii nete, bani care vin trep­tat, în avans și lichidare, pînă în luna iulie 2015, dar și plată pen­tru zilele de concediu pe care nu și le-au luat.

Ambele agenții de presă, atît Me­diafax cît și Agerpres sînt u­ne­le dintre cei mai mari furnizori de informație generală și de a­faceri din România, cunoscute în general pentru fluxurile de știri și fotografie de presă. Acum însă, vom vedea pe viitor dacă Pro TV-ul va păstra compania Agerpres ca partener sau va reveni la cola­bo­rarea obișnuită cu Mediafax.
de Beatrice JURAVLE

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top