Comedie în trei cîntată printre nebuni

Șoc-șoc-groază! Niciun comentariu la Comedie în trei cîntată printre nebuni 26
Comedie în trei cîntată printre nebuni

Ieșirea de miercuri seara în „La Bază”, unde Ada Milea, Bobo Burlăceanu și Anca Hanu și-au adus fiecare desaga de versuri, nu a semănat deloc cu o seară liniștită la un concert folk cu povești cîntate. „Concert`n IAȘI” a fost mai degrabă un spectacol de teatru și muzică pusă în scenă de cei trei artiști. Plini de umor și carismă, cîntăreții și-au adus „jucăriile, au dansat, au strigat, au grohăit și au cîntat melodii de pe toate albumele, furînd publicului aplauze prelungite și hohote de rîs care umpleau tot pub-ul de la un colț la altul.

Chiar de la ora 21.00, Baza era ne­încăpătoare, iar chelnerii cu greu fă­ceau față mulțimii de oameni a­du­na­te la bar pentru a comanda, care mai de care, cele mai sofisticate cocktai­luri și cele mai nebunești amestecuri de shoturi. În decorul verde al loca­lu­lui, pe scena improvizată, cei trei ar­tiști par niște copii care se joacă cu instrumentele și cîntă mai­mu­ță­rin­du-se după fiecare vers. „E o mus­că pe perete, nu vreau să o omor/ Fiind­că și eu sînt ca ea, doar că nu știu să zbor”, cîntă Bobo și lovește aerul cu o lingură de lemn, în timp ce imită cu un intrument micuț zumzăitul perfect al unei muște. „Urmează niște pie­se de sezon”, ne anunță Ada Mi­lea, iar spre amuzamentul publicului ea ne mărturisește că are „o sanie în pod, dar n-o dau jos că nu-i co­mod”.

„Văd că vă plac doar melodiile pe care nu le știm”, constată Ada și con­tinuă mărturisind că „piesa care ur­mează o știm atît de puțin că trebuie să ne uităm pe versuri” și ia din spa­te două foi și le împarte rîzînd co­le­gilor.
Grimasele amuzante pe care le fac aceștia la fiecare vers, fac deliciul oamenilor care stau la masă și pri­vesc spectacolul nemișcați. După ce cîntăreții ne spun povestea porcilor ca­re taie oameni la Ignat, aceștia ur­mează să ne mărturisească do­rin­țe­le pe care vor să i le spună lui Moș Cră­ciun, dar și ce urmează dacă nu li se îndeplinesc – „Moș Crăciun dacă nu faci ce îți spun/ Mă răzbun”.

La ju­mătatea piesei, o femeie brunetă se ri­dică și, cu mîinile în aer, strigă că ea vrea ca cineva să-i explice melodia, dar nebăgată în seamă de nimeni se a­șa­ză resemnată jos, la insistențele par­tenerului. „Vreau ca toată lu­mea să danseze din buric/ Vreau să fac un cîntec fără să îl explic”, cîntă Ada în­locuind ultimul vers pentru ai răs­pun­de femeii care, mustrată de cei de la masă, stă acum liniștită pe scaun con­tinuînd să bea din paharul cu vin.

Balada unui cuțit

Pentru că instrumentele pe care a­ceștia le folosesc sînt efectiv ju­că­rii, întreg concertul este ca o joacă, iar cei trei se comportă ca niște copii care se dezlănțuie pe scenă. Urmează ca Ada Milea să ne prezinte o melodie despre vecinul său, iar dacă la înce­put aceasta pare că șoptește versurile ca pe un secret, cînd vine refrenul, a­ceș­tia aruncă cu intrumentele pe jos și dau din cap exact ca niște rockeri. Vă­zînd că publicul fredonează pie­sa, Ada complotează cu Bobo și Anca pen­tru a-i păcăli pe cei prezenți, iar cînd trebuie să cînte refrenul a do­ua oară, ea revine la prima strofă lă­sîn­du-i pe oameni să cînte jumate de vers singuri.

Pentru piesa „de dragoste” ce ur­mează, Anca pune instrumentele deo­parte și începe, cu greu, să își scoa­tă papucii maro care sînt legați cu două rînduri de șireturi. Cei doi se uită la colega lor și zîmbesc cînd a­ceas­ta își pune în loc niște zor­nă­i­toare colorate, „moment regizoral” ce stîrnește hohote de rîs printre cei pre­zenți. Fixînd cu privirea cîțiva bă­ieți din primele rînduri, Ada ne măr­turisește foarte serioasă cum își re­zol­vă ea problemele de zi cu zi „a­ră­tînd un cuțit”. Dar ce pare a fi la început un cîntec vesel pe care toată lu­mea îl fredonează, ea ne relatează spre final că nu toate au rezolvare da­că folosești cuțitul. „Dar m-am în­dră­gostit, el era simpatic și mi-a zîm­bit. Eu i-am arătat un cuțit, iar el a fu­git”, cîntă ea cu zîmbetul pe bu­ze. „Din lipsă de distribuție, Anca va in­terpreta sirena, dar și marinarii”, ne anunță Ada introducînd următorul cîn­tec și atrăgînd atenția că cel de-al patrulea membru al trupei, Cristi Rig­man, lipsește în această seară.

Cu o pungă de pînză desenată cu doi ochi și o gură zîmbitoare cu dinți pe cap, Bobo se deghizează într-un om de zăpadă a cărui poveste înce­pe din frigider și continuă într-o că­su­ță unde totul este făcut din zăpadă. Din păcate, descoperim spre final că totul a fost doar un „vis tîmpit”. A­ceș­tia completeză fiecare piesă cu bu­căți de operă sau cîntă precum cei din triburile africane dînd în ace­lași timp din mîini, picioare sau zor­năi­toa­re. „Baila , hulahoo”, „ailalala hu­la­lae”, îngînă aceștia după aproape fie­care cîntec, dar și noi după ei le­gă­nînd mîinile în aer.

Cînd aceștia anunță încheierea con­certului, publicul, ridicat în picioare, nu se oprește din aplaudat pî­­nă cînd cei trei nu își aduc din nou in­trumentele și își reiau lo­cu­ri­le î­na­poi pe scenă. „Ei bine sîntem obosiți, dar atîta o să cîntăm pî­nă o să începeți să plecați singuri”. Energia pe care o transmit, na­tu­ralețea și carisma pe ca­re o au cînd interpretează fiecare vers îi fac să fie atît de îndrăgiți în­cît ne lasă impresia că pe scenă sînt, de fapt, niș­te copii care au îmbrăcat pentru o sea­ră costumele de adulți.

Autor:

Beatrice Juravle

Redactor şi şef de departament la „Opinia studențească”, studentă în anul al III-lea la Catedra de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top