Un sake de la Hollywood

Punctul pe VIP Niciun comentariu la Un sake de la Hollywood 5

Atunci cînd dispar din raza teles­pec­tatorilor, actorii caută să își re­cîș­ti­ge fanii și să îi convingă prin in­ter­me­diul diferitelor clipuri sau spoturi pu­blicitare că încă mai au umor și in­s­pirație. După rolul din producția „Ar­bitrage”, Richard Gere a ales să re­pre­zinte imaginea campaniei Oran­gi­na, răcoritoare promovată abia a­nul acesta în Japonia.

Băutura franțuzească a fost adusă în lumina reflectoarelor recent sub slo­­ganul „Musshu wa tsurai yo” (n.r. „Băr­baților le este greu”) și, deși păs­tre­ază fidel gustul de citrice și forma sti­clei, locuitorii japonezi au fost de­za­măgiți pentru că aceasta avea „mai pu­țină pulpă și mai multe bule de a­er”, care îi tăiau din proprietățile inițiale. Pentru mai multă credibilitate, re­pre­zen­tanții Orangina au pregătit un s­pot publicitar cu referințe cultural popu­la­­re japoneze care vizează perioada de creștere economică de după Al Doi­lea Război Mondial, în interpre­ta­rea actorului american. Clipul se des­­chide cu imaginea lui Gere coborînd în­tr-o gară pustie doar cu o valiză în mî­nă, întruchipînd bărbatul care „mun­cește de dimineața pînă seara pen­tru dezvoltarea și propășirea Ja­po­niei”. A­cesta este întîmpinat de un copil cu ca­re schimbă cîteva vorbe în limba fran­ceză și pe care îl îmbrățișează gri­juliu. Sloganul și subiectul sînt vă­zu­te de specialiști ca fiind o aluzie la o serie de filme celebre realizate în­tre 1969-1995, al căror personaj principal era un comis voiajor mereu ghini­o­nist în dragoste, fără bani în buzunar, dar cu un suflet mare. De asemenea, in­­scripția de pe sticlă „Born in Fran­ce/ Bottled in Japan” se potrivește ca o mă­nușă cu imaginea unui francez a­flat în vizită în ținutul uriașilor produ­că­tori mondiali.

De această dată, reclama este una de­centă, dacă avem în vedere și ver­si­unea din 2008, în care este re­pre­zen­tată dragostea dintre o căprioară și un urs și care se încheie cu ex­plo­zia unor sticle de Orangina din coa­p­sele unei zebre, clip interzis de către a­sociațiile de copii, fiind con­siderat unul provocator.

Spotul actual nu îi asigură actorului postul de sex-simbol obținut al­tă­da­tă prin intermediul filmelor, însă mă­car îl ajută să fixeze în mintea ad­mi­rato­a­relor imaginea francezului ne­inițiat în lumea Japoniei.

Mădălina OLARIU

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top