Visează la mame eroine

Șah-mat Niciun comentariu la Visează la mame eroine 17
Visează la mame eroine

Este un individ la Ziarul Financiar care a devenit viral zilele trecute cu clipul în care vorbește despre cum natalitatea României a avut de suferit din cauza „apariției unor joburi în middle management și de top la care au acces femeile, ceea ce implică faptul că decizia de a face un copil trece pe locul al doilea”, creșterii salariilor, dar mai ales „creșterea explozivă a transportului aerian în România și apariția low cost-urilor aeriene”. Cu alte cuvinte, femeile, în nemernicia lor, preferă să se plimbe, să călătorească, profitînd de prețurile mici ale zborurilor, în loc să se gîndească la familie, copil și așa mai departe. Continuă băiatul să vorbească despre „fetele tinere, urbane, cu laptop în spate, cu căști la urechi, care știu totul despre ce a apărut la H&M, Zara, Stradivarius, Bershka și care se uită toată ziua pe site-urile online (n.r.: da, așa zice, site-urile online), vînează tot timpul ofertele liniilor aeriene low-cost pentru a merge în vacanță sau în city break-uri”. Și le înșiruie cu ură parcă, ca și cum ar fi greșit să mergi cu căștile în urechi pe stradă sau să ai laptopul în spate.

Individul mai spune că „fetele devin din ce în ce mai independente, luptă să aibă propriii bani, vor să călătorească, să vadă lumea, să aibă propriul apartament înainte să se căsătorească, să aibă propria mașină” și așa mai departe. Bineînțeles, de vină, pe lîngă companiile aeriene low cost, sînt și corporațiile străine, care le dau ocazia femeilor să-și „găsească joburi în clădiri de birouri, cu spații curate, unde pot să poarte zilnic haine în trend”. Ale naibii femei care vor să lucreze în birouri curate. Pentru a-și susține punctul de vedere, se folosește de date și statistici în ce privește natalitatea, felul în care a evoluat vîrsta la care femeile nasc primul copil și așa mai departe.

Bărbații care le spun femeilor cum ar trebui să-și trăiască viața, adesea după propriile fantezii patriarhale, sînt ceva aparte, amintindu-mi de imaginea tragi-comică din martie cu o cameră plină de bărbați, împreună cu Donald Trump și vicepreședintele Mike Pence, fără vreo femeie prin preajmă, discutînd despre cum asigurările de sănătate din State n-ar trebui să acopere și serviciile medicale pre și post-natale.

Și e atît de slab discursul ăsta naționalist care demonizează companiile străine, din cauza cărora nu o duc românii bine, că aduce aminte de siteuri conspiraționiste de tip cocoon.ro. Mai mult, autorul nu înțelege simplul principiu care spune că corelația nu înseamnă și cauzalitate. Orice sociolog serios și-ar pune mîinile în cap la așa argumente. Dar, sigur, e mai ușor să dai vina pe multinaționale și să trimiți femeile la cratiță, decît să vorbești despre adevăratele probleme care afectează natalitatea: o țară cu sisteme de educație și sănătate în care trebuie să fii inconștient să faci copii și scăderea predictibilității vieții, din cauza unei economii distruse.

Autor:

Ioan STOLERU

Secretar general de redacție la Opinia studențească, editor AltIași, colaborator la Suplimentul de Cultură.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top