Înapoi la pozele cu pisici

Șah-mat Niciun comentariu la Înapoi la pozele cu pisici 16

Recent, Zuckerberg a împărtășit utilizatorilor planurile pe care le are pentru Facebook, în anul 2018. Deși în aparență, dacă ai să citești ce-a scris, ai să crezi că intențiile sînt toate bune și că abia aștepți să fie puse în aplicare, pentru că, spune el „am construit Facebook ca să ajutăm oamenii să păstreze legăturile pe care le au unii cu ceilalți și pentru că ne-am dorit să-i aducem mai aproape de persoanele importante pentru ei”, ai să-ți dai seama, dacă ai să continui să citești, că nu-i tocmai așa. Ceea ce urmează să se întîmple cu Facebook e o schimbare a news feed-ului, respectiv a ordinii în care lucrurile o să-ți apară în el. Punînd accentul pe ceea ce el numește „well-being”, adică starea de bine a utilizatorului, Zuckerberg spune că noul Facebook va facilita mai mult ineracțiunea utilizatorilor între ei și mai puțin a utilizatorilor cu tot ceea ce înseamnă pagini publice, administrate, platforma devenind astfel mai prietenoasă, odată cu restrîngerea postărilor agregate numai dintr-un mediu local.

Astfel, trebuie să ne așteptăm să vedem mai puține știri, articole, analize și cam tot ce înseamnă tip de conținut generat de pagini, și nu de simpli utilizatori. Acestea nu vor dispărea cu totul, ci vor fi pur și simplu coborîte în news feed, în timp ce în locul lor vor urca postările prietenilor apropiați și postările care generează conversație și transformă utilizatorul pasiv, într-unul activ, care are păreri și se implică în discuții sau, în situații mai fericite, le și generează. Nu e un lucru greu de observat faptul că, odată cu implementarea măsurilor despre care toată presa internațională a discutat, brandurile vor avea mai mult de plătit, iar Facebook mai mult de cîștigat. Fiind vorba de scăderea spațiului de expunere, numărul brandurilor care vor apărea se va diminua drastic, iar prețurile pe care ele le vor plăti pentru a se număra printre cele prezente vor fi unele mult mai mari, decît în prezent.

Odată cu presa și clienții celor de la Facebook, categoriile cele mai nemulțumite, după publicarea noilor intenții, cred că ar trebui să sesizeze și utilizatorul de rînd în legătură cu modul în care noua platformă îl va afecta. Am stat, în ultimii doi ani, să-mi construiesc un news feed, așa cum mi s-a părut potrivit. Să reușesc, atunci cînd scrollez, să aflu lucruri de la persoanele apropiate sau să dau peste titluri din publicațiile care mă interesează. Am ținut departe paginile umoristice, pozele cu flori, ceșcuțe de cafea și paginile unor ziare locale, pentru că n-am vrut să le văd. Acum, că „Facebook is done with quality journalism”, cum o spunea un titlu din Mondaynote, n-avem ce face. Ne-amintim doar că, deși ni s-a părut că sîntem pe terenul nostru, dintr-un maldăr de „reacts” n-am reușit să plătim nicio chirie și, cu pași siguri, apăsăm tradiționalul „like” încă unui video cu pisici.

Autor:

Aryna Creangă

Redactor-șef la „Opinia studențească”, studentă în anul al II-lea la Tehnici de producție editorială în presa scrisă, multimedia și audiovizual, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top