Campanie in trend

Șah-mat Niciun comentariu la Campanie in trend 5

Ne-am trezit imbracati inainte de campania electorala in tricouri si hanorace de catre niste fete pe tocuri si cu sepci pe cap. Iar publicul – tinta a fost cel care asteapta tramvaiul sau autobuzul in statia de la Universitate sau cei care au uitat de graba pasului si au asteptat darul de 1 Martie de la fetele "I love Iasi" sau "I love Irina Schrotter". N-a contat ca poate nu iubeai nici prima si nici a doua varianta, fetele te pupau pe ambii obrajori si-ti intindeau tricoul personalizat cu o inima mare cit a initiatoarei de campanie. Momentul s-a imortalizat cu regia unui film electoral, in care regizorul, un tinar cu un aparat digital, dadea indicatiile: "Asa, asa, sa se vada cind intinzi pachetul", spunea el avind convingerea ca cei care merg cu RATP-ul se bucura la orice lucru care poarta numele unui creator de moda. Se mizeaza pe votul studentilor sau pe votul studentelor care au visat macar o data ca vor ajunge femei de succes, cu avion personal si afacere profitabila in moda.

Candidata la Primaria Iasului n-a putut sta de vorba cu cetatenii cu drept de vot intr-o sala inchiriata a Colegiului "Emil Racovita", unde a fost aranjata intilnirea. S-a suparat si si-a trimis reprezentantii in strada, sa dea, sa imparta, sa se pupe cu locuitorii orasului, sa-i instruiasca pentru vot cu strategia "Pentru cel care da mai mult". Stie ea bine ca nu vorbele intereseaza, ci o stringere de mina si bataia din gene a unor domnite cochete care intind mina sa-ti dea pe o datorie morala. Generosul da de unde are, se stie. Numai darul sa n-aiba termen de valabilitate, sa tina macar cit o campanie electorala, sa iasa in ochi oriunde trece, sa tipe chiar de nu are gura. Irina Schrotter impusca doi iepuri deodata, se promoveaza in afaceri si in politica. Altii dirijeaza campaniile in absenta, de undeva din Bruxelles. Dumitru Oprea nu s-a temut de "a nu fi la fata locului", isi lasa treburile in miinile celor care se pricep. Primarul Nichita saboteaza miscarile contracandidatilor si promite ca va da de toate oricui. Orice se face cu cap, cu consilieri de imagine, cu PR-isti, cu eleganta. Campania nu trebuie sa bata la ochi, ci sa te ia prin surprindere in statia de maxi-taxi sau sa te opreasca in loc. Daca te face atent, sau cel putin curios, inseamna ca oamenii "IS" isi fac treaba bine, se misca inaintea celor care impart piine sau un concert la Palat. Luati, dar fiti inspirati!

Ionela SAVESCU

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top