Batman revine, forever

Pastila de după Niciun comentariu la Batman revine, forever 1

Nu iti ia mult sa ti se intipareasca in minte o fraza din oricare dintre spoturile publicitare de la televizor. O privesti involuntar, iar a doua zi, fara sa-ti dai seama, ii spui prietenei “pentru ca merit”, sau glumesti cu taximetristul, explicindu-i “aici sint banii dumneavoastra”. Orice ai spune lumea te percepe destul de usor, pentru ca toti privim aceleasi reclame. A devenit ca un cod intre cei care stau lipiti cu ochii de ecran intre reprizele meciului in loc sa schimbe canalul pentru zece minute.

Cei de la Altex, in incercarea de a convinge publicul sa cumpere televizoare, ne-au facut sa-l pomenim pe Batman mai des decit il invocam in copilarie. Reclama in care doi indivizi, care n-au mai vazut televizor de la “Feriti-va de magarus” incoace, confunda un preot cu personajul de benzi desenate inca ne amuza. Replica din finalul spotului – “Ti-am zis, ma, berbecule, ca-i popa! Tu nimic, Batman, Batman!” a devenit folosita aproape in orice context. Din seria reclamelor care ne fac sa cumparam, desi n-avem nevoie, fac parte si cele de la Pepsi. Fisiitul produs in momentul in care se desface o sticla ne face sa murim de sete si sa dam o fuga la cel mai apropiat chiosc. La fel sint si cele la inghetata sau orice produs alimentar. Asta in cazul in care nu vizionam reclama de la Almette, in care doamna din imagine isi indeasa in gura mai mult decit ar fi cazul, sau cea de la Dr. Oetker, in care fetita ne arata cum stie sa clefaie mai frumos, mai ales de cind tatal ei s-a apucat de gatit. Coniacul Unirea ne-a imprimat replica “Dorele, ne miscam si noi mai cu talent?”, sau, tot din sfera licorilor, whisky-ul Johnny Walker, cu “keep walking” (n.r.: mergi mai departe).

Publicitatea creeaza dependenta si, pentru a ne atrage atentia, poate ar trebui sa se renunte la sloganuri de genul “dauneaza grav sanatatii”. Le-am putea inlocui simplu, cu un sfat legat de cum sa ne lasam de TV, dupa modelul Nike: “Just do it!”.

Adriana ZAVOI

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top