OTV, la Palat

Opinia de la centru Niciun comentariu la OTV, la Palat 1

Dan Diaconescu este unul dintre cei mai „discutați”, bîrfiți, vînați jur­na­liști români, mai ales cînd poar­­tă în loc de brățări, cătușe. A reușit trep­tat să facă trendul în televiziu­ne, să furnizeze exemple de emisiuni pe care alte televiziuni, ahtiate după au­diență, le-au preluat imediat. Ra­por­tul profit – costuri de producție este unul surprinzător.

Dan Diaconescu a reușit cu doar 200.000 de euro, a­di­că aproape cît costă o singură emi­siu­ne produse pentru alte televiziuni, să se descurce timp de o lună. Suc­­ce­sul său se vede la fel de bine în audie­n­ță, aceasta depășind pe alo­curi pun­c­tele de rating ale unor televiziuni ca­re se autointitulau quality. O altă con­troversă a modelului său de televiziu­ne a fost longevitatea emisiunilor. În­tinse pe sute de episoade, crime o­di­oase, dispariții de nedeslușit, violări de domiciliu sau violuri, toate au fost disecate în emisiunea „Dan Diaco­nes­cu Direct” de care telespectato­rii nu se mai puteau dezlipi seară de sea­ră.

Totodată, „televiziunea poporului” a devenit un furnizor constant de vedete de carton. Luis Lazarus a fost primul care a încercat să se des­prindă de OTV. Din păcate, încerca­rea sa a fost în zadar, dovedind din nou, la fel ca în cazul lui Teo Tran­da­fir, că este foarte important ca­na­lul de comunicare. Mai important de­cît vedeta în sine. Totodată, „televiziunea de apartament” a mai scos vedete pe piață, a căror proveniență lumea aproape că a uitat-o. Vadim Tudor sau Gigi Becali, chiar Tra­ian Băsescu, apoi Simona Senzual, Ogi­că, Nichita, Naomi și mulți al­ții. Nimic nu i-a stat în cale decît scă­derea audienței.

Dar momentul decisiv care l-a făcut pe Dan Diaconescu să de­mon­streze importantța sa pe scena so­ci­a­­lă a fost momentul arestării: un epi­sod savuros prin penibil, care a de­clan­șat un adevărat Revelion în plină vară, la eliberarea sa, cu un concert de muzică populară și artificii în Bu­levardul Preciziei. La fel de spec­taculoasă a fost și anunțarea candidaturii și începerea campaniei electorale, cu patru ani înainte de ale­geri. Cu atît mai surprinzător este și faptul că la nici două zile de la anun­ța­rea candidaturii, acesta a făcut un sondaj pentru telespectatori prin care le cere să-și dea cu părerea cu privire la realizarea unei alianțe între „Par­tidul poporului român” și un altul.

După ce a călcat în picioare lim­ba română, a căutat-o în zadar pe Elo­­dia, a creat vedete cu picioare de lut și silicoane, a ridicat audiența la co­te alarmante, a transformat televiziu­nea în teren de joacă, luptă, în mahala, Dan Diaconescu a devenit cel mai ti­trat jurnalist din istoria recentă a mass-media românești. S-a stins ce­va din farmecul lui cu timpul, a ars tot scandalul ca o vîlvîtaie televizată și el încă mai încearcă să resusciteze to­tul prin spectacole extraordinare, cu mulți artiști. Sub sloganul „Dan Dia­conescu la Palat”, campania înce­pu­tă prea devreme are toate șansele să fie uitată dacă Dan Diaconescu nu fa­ce ceva mai senzațional decît să caute cranii prin Brașov. Și tocmai cînd Realitatea TV promite că se cumințește, Dan Diaconescu pare sa învețe că nici senzaționalul nu crește într-un sac fără fund.

Andreea ARCHIP

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top