Cum s-au mutat micii in pixeli

Cap în cap Niciun comentariu la Cum s-au mutat micii in pixeli 3

Brevetul pentru campaniile electorale unse cu mustar l-au dat politicienii pedeseristi, intr-o epoca in care un mic facea un mare primar. Un fost coleg de redactie imi povestea, de altfel, cu mindrie patriotica, despre al sau tatine, care, candidind la primaria unei comune dintr-un colt defavorizat al Romanicii, a dat gratare si berici la toata ulita. Nu l-am mai intrebat nici in ziua de azi daca acea campanie care folosea drept mobil electoral o Dacie papuc i-a ridicat mai sus-situatul crac din arborele geneaologic pe fotoliul cu tricolor.

Astazi, de cind am intrat in Uniune, micii si bericile s-au mai imputinat, poate si pentru ca tehnologia de ultima generatie a inceput sa populeze turnirurile de alegeri. Sau, poate, ghiftuiti fiind dupa poalele-n briu aruncate de candidati, unii dintre electori au devenit, peste noapte, sefi de campanie. Mari ginditori ai neamului, acestia – trag o linie clara de demarcatie intre ei si adevaratii oameni de campanie – s-au apucat sa mute, intr-un elan patriotic demn de toata mila si de tot humorul, imaginea stomacului plin si a creierului fript la protap, direct pe-afisele si-n clipurile unora dintre candidati. Asa am putut afla, iata, ca domnul Gheorghe Flutur militeaza pentru manele, din moment ce al sau imn electoral se developeaza pe-acordurile unor acordeonisti de duzina. Tot astfel, vedem cum un cetatean din municipiul Baia Mare foloseste drept imagini de campanie o  balioara, un copil si o piscina, probabil, dupa vorba adinca din popor, upgradata la nevoile secolului 21, acea vorba care, astazi, ar suna cam asa: Orice primar, cind se asaza la casa lui, trebuie sa-si cumpere o cadita, sa faca un copil si sa sadeasca o piscina (eventual, cu vibromasaj pentru ulterioarele si tensionatele sedinte de Consiliu Local).

Dintre toate, cea mai inteleapta vorba de campanie e una care arata cum, de multe ori, umorul involuntar face cit o mie de strategii. Si cum o asociere inocenta de cuvinte sintetizeaza cel mai bine acest tip de strategii electorale: “Laba, primarul nostru”!

Alex SAVITESCU

Autor:

Opinia Studențească

Revistă săptămînală de actualitate, reportaj și atitudine studențească, editată de studenți ai Departamentului de Jurnalism și Științe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”.

Adaugă un comentariu

Etichete:

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top