Viitorul mută gps-ul pe parbriz

Primul răcnet Niciun comentariu la Viitorul mută gps-ul pe parbriz 19

Industria auto traversează o perioadă pli­nă de schimbări datorită adoptării pe o scară tot mai largă a unor tehnologii digitale pe ca­re pînă de curînd le întîlneam doar la produ­se­le electronice sau în industria militară. A­ces­te tehnologii țin de îmbunătățirea dra­ma­ti­că a sistemelor de siguranţă auto sau pro­iec­ta­rea unor autostrăzi inteligente care să ne a­ju­te să conducem confortabil şi sigur.

De cele mai multe ori, în timp ce condu­cem, atenţia de la volan ne este distrasă de e­le­mente precum verificarea traseului în a­pli­ca­ţia de navigaţie sau a indicatoarelor de pe mar­ginea drumului. Sistemul Head-up display, un ecran transparent afişat pe parbriz la ni­ve­lul ochilor, afişează informaţii importante pre­cum viteza de mers şi aplicaţia de navigaţie propriu-zisă. În acest fel, conducătorul auto poa­te afla imediat informaţii esenţiale şi în a­ce­laşi timp, să rămînă concentrat asupra tra­se­ul pe care îl parcurge.

Tehnologia a apărut prima dată în industria auto în 1988 la General Motors, însă la mo­menul actual este întîlnită preponderent în rîndul maşinilor scumpe. Head-up display pro­vine din industria militară şi se referă la fap­tul că pilotul unui avion trebuie să stea cu ca­pul în sus pentru a afla informaţii, în loc să a­plece capul spre instrumentele de bord.

O altă invenție care vine în ajutorul șo­fe­ri­lor este sistemul Night Vision care îm­bu­nă­tă­țește percepția asupra drumului pe timp de noa­pte. Imaginile sînt preluate cu ajutorul u­nei camere video termale sau prin folosirea u­nei lumini infraroşii invisibile pentru ochiul u­man și sînt transpuse pe un ecran de mare re­zoluție amplasat pe bord. Din păcate, doar a­utomobilele scumpe de producție germană ca Mercedes, BMW şi Audi își pot bucura cum­părătorii cu o vizibilitate mai bună pe timp de noapte.

Pe lîngă cele din urmă, Nissan lucrează la dez­voltarea unei tehnologii care să permită ma­şinii să rămînă curată indiferent de con­di­ţi­ile meteorologice, prin utilizarea unei vop­se­le speciale. Mai exact, tehnologia Ultra-Ever Dry presupune crearea unui strat protector de aer între vopsea şi mediul înconjurător, astfel în­cît apa şi noroiul să nu se mai depună pe ma­şină.
Constructorii auto sînt într-o competiţie pu­ternică pentru a utiliza noile tehnologii și a ga­ranta confort şi siguranţă şoferilor. Cu toa­te că funcțiile date impresionează, muritorii de rînd nu vor avea acces decît la drumurile rele, iar cei mai bogați se vor putea răsfăța cu automobilele ultimii generații.

Autor:

Doina SÎRBU

Redactor la Opinia studențească, student la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării din Iași.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top