Noaptea rockului cu plete din subteran
Șoc-șoc-groază! 3 decembrie 2012 Niciun comentariu la Noaptea rockului cu plete din subteran 5Spirala din Galeriile „Ștefan cel Mare” ale Iașului s-a zguduit săptămîna trecută din rădăcini înainte de cutremur. Asta pentru că din Underground au răsunat, vineri seară, glasurile, chitarele și tobele celor de la The MOOod. Porniți într-un turneu de șapte concerte în țară și în Republica Moldova pentru ultima oară în formula actuală, băieții au urcat pe scena barului cu tot cu isteria tinerească. Fără decoruri, fără fum și fără prea multe minute peste program.
Se-ntîmplă de ceva timp ca Iașul să fie ocupat, noaptea, cu-nfăptuirea unor vise. Pe unii îi urcă pe tot felul de scene și-i străfulgeră cu scînteieri de stele norocoase, pe alții îi întinerește pe-ntuneric și, după cum arată zona clubului de pe Ștefan cel Mare dimineața devreme, pe alții îi lecuiește de patimi cu cîtă bere și cîte shot-uri pot duce. Nu c-aș fi intrat cu prejudecăți în Underground, la concertul The MOOod, dar amestecul de vîrste, chipuri și stări de spirit adunate în fața ușii înalte de fier a pub-ului promitea cîte puțin din toate.
Vizitatorii
Printre puștii entuziasmați ce așteptau în frig s-au amestecat două cupluri, toți de vreo 40 de ani, care s-au făcut patru și-apoi un al cincilea mi-a „furat” masa de-ndată ce m-am ridicat să mă apropii de scenă. Concertul n-a început la 20.30 fix, după regula nescrisă a afișelor, însă cei patru membri ai trupei erau pe scenă și cîntau „Up in The Sun”, cu ceva mai multe microfonii, ca de repetiție. „Ar putea să-nceapă de-acum, sună bine”, gîndea cu voce tare cel mai elegant fan din pub. Îmbrăcat la costum și cămașă albă, părea mai degrabă în trecere, agățat de muzică și de-o sticlă de bere.
Înainte să ne entuziasmăm prea mult, The MOOod și-au lăsat instrumentele pe scenă și-au tulit-o prin spate, stîrnind în trecere cîteva oftaturi săltate din pieptul fetelor de lîngă bar. Și-au întors, însă și ele privirile cînd pe scenă au urcat Pretty Visitors, în frunte cu Alexandra, vocea îmbrăcată în dantelă neagră a trupei. Au început c-o piesă care să le poarte noroc, „Lucky number 7”, iar zulufii creți ai solistei s-au agitat tot mai mult pînă la „Japanese scream” (n.r.: „strigătul japonez”), ultimul răsunet al trupei din deschidere. Energici și parcă veniți să se joace cu propriile cîntece, cei cinci tineri ne-au ridicat pe mai toți de la mese. Rockerii veterani și doamnele lor au săltat doar privirile și-au bătut, din cînd în cînd, ritmul în podea. Alexandra, în schimb, l-a scris pe loc din sărituri mărunte pe vîrfurile tenișilor asortați cu rochia elegantă. Au cîntat o „confesiune” și ne-au strigat, cu toată puterea bassului și-a glasului tăios al solistei, „Caută-mă”, singura piesă în limba română, au spus ei. „Nu foarte multă limba română”, cîrcotea un tînăr, spre rîsul înfundat al prietenei, la finalul melodiei cu două versuri.
Cunoscătorii
Însă doar „cine știe cunoaște”, după cum cuvînta o liceană de prin primele rînduri, așa că murmurele versurilor și ritmurilor de rock alternativ s-au sincronizat abia cînd au revenit, pe la 22.45, cei de la The MOOod. Luminile s-au rearanjat și ele și s-au aprins cîteva perechi de priviri îndrăgostite. Nu ale cuplurilor, ci ale fetelor ațintite spre cei patru băieți cu plete-n ochi care și-au început fără introducere cîntarea. Izbucnirile măsurate ale tobelor, corzile vii ale chitarelor dar, mai mult decît orice, notele surprinzătoare prin care-a trecut vocea lui Gopo au păstrat linia „british” a pieselor. Cel puțin așa își explicau două domnișoare cu șal pe umeri, plimbîndu-se prin mulțimea care sălta podeaua odată cu solistul. „Let me take you for a ride” (n.r.: „lasă-mă să te iau într-o călătorie”), versul piesei „Silence Please” nu le-a sunat nici lor rău și le-a amestecat printre celelalte tricouri negre din fața scenei.
Solistul a știut să-i electrizeze deopotrivă pe melomanii de la mese și pe puștii care se zbînțuiau cu foc.
The MOOod au construit treptat genul acela de atmosferă în care oamenii uită de paharul de pe bar. Poate căutînd să înțeleagă cum reușește Gopo să treacă de la grav la strident și să rămînă deasupra bassului greoi, poate fiindcă încercau să afle dacă cei doi dansatori de lîngă scenă au venit cu vreun număr pregătit de acasă. În timp ce piesa „Stay Right” pe care trupa o numește deja „imn” izbea difuzoarele cu răbufniri ale unui rock ba ascuțit, ba prelung și domol, cuplul aprins își făcea loc din mîini și din picioare pînă la ceva mai dramaticul „Silence”. Unii fredonau piesa după remixuri ceva mai lente, dar solistul a știut să-i electrizeze deopotrivă pe melomanii de la mese și pe puștii care se zbînțuiau cu foc în mijlocul mulțimii.
Fetele cu șal n-au avut habar că pe Gopo nu-l vor mai prinde la microfon în concertele The MOOod, fiindcă „nu m-am uitat pe Facebook, zău” și nici de vreo nouă formulă a trupei n-au auzit. Poate de asta „Love me two times” (n.r.: „iubeste-mă de două ori”) le-a sunat puțin ironic. Nu știu dacă dintr-un dor timpuriu sau pur și simplu fiindcă i-a stîrnit muzica iute a băieților, dar publicul pestriț din Underground i-a chemat pentru bis de mai multe ori decît au putut ei să revină. Dintre toți, fanul în costum ar fi vrut să mai sară pe cîteva piese, dacă tot își descheiase primii trei nasturi.
Adaugă un comentariu