Rătăciți în Televiziune

Mai plați ca ecranul Niciun comentariu la Rătăciți în Televiziune 4
Rătăciți în Televiziune

Nici nu a început bine emisiu­nea „Șerif de România” de pe An­te­na 1 că au și apărut zvonuri des­pre cine a cîștigat concursul și pre­miul. Cu toate acestea show-ul mer­ge mai departe și îi plimbă pe participanți, 12 vedete din Ro­mâ­nia, prin Bucegi, Deltă, Mara­mu­reș, Nordul Moldovei și zona Ru­cău-Bran chinuidu-i cu probe. Pentru bani, bineînțeles, 10.000 de euro. Aceste probe care testează re­zitența, dexteritatea, rapidita­tea de a rezolva un puzzle sînt inspirate din concursul „Survivor”, con­struit într-un fel pe aceeași i­de­e. Două echipe abandonate în săl­băticie se luptă pentru su­pra­vie­țuire. Cel care reușește să cre­e­ze cea mai bună strategie și re­zis­tă 40 de zile primește un milion de dolari. Însă aici participanții sînt oameni obișnuiți sau fani ai e­misiunii. Antena 1 se bazează prea mult pe vedetele ei. Tot ce se di­fu­zează în momentul de față pe acest canal conține cîte o vedetă „abonată” la Antenă.

Totuși, ca să se creadă că și-au creat un format propriu cei care au gîndit „Șerif de România” au schimbat unele lucruri. De exemplu vedetele nu au fost abandona­te în sălbăticie fără mîncare și fără un acoperiș, ci au fost cazate într-o unitate militară special ame­na­ja­tă. Aveau un pat unde să doarmă și nu erau amenințați de diverși gîn­daci și de ploaie. Astea da condiții vi­trege. Într-un astfel de cadru, du­pă două episoade, două ve­de­te s-au accidentat.

În România s-au mai produs două emisiuni după acest model: „Rătăciți în Panama” de pe Kanal D și „Sînt celebru, scoate-mă de aici!” difuzată pe ProTv. Acestea nu au dus-o prea bine la nivel de audiență și credibilitate, de aceea, nici nu s-a mai discutat despre filmarea sezonului al doilea. Ace­e­ași soartă o să o aibă și „Șerif de Ro­mâ­ni­a”, mai ales pentru că nu­me­le cîștigătorului, Vladimit Dră­ghi­a, s-a scurs pe internet.

Producătorii ar trebui să mai investească o su­mă de bani pentru a reface ulti­me­le episoade, pentru a schimba finalul și cîștigătorul. Elementul de noutate s-a evaporat. Cea mai ma­re surpriza pe care ar putea s-o facă cei de la Antena 1 telespectatorilor ar fi să cumpere formatul emisiunii „Survivor”. În acest fel ar avea și ei credibilitate, au­di­en­ță și și-ar cîștiga banii. Dar mai întîi trebuie să strîngă un milion de dolari. Sigur românii s-ar în­ghe­sui să participe pentru un ase­me­nea premiu.

Autor:

Adelina MEILIE

Șef de Departament la Opinia studențească, studentă în anul al III-lea la Departamentul de Jurnalism și Științe ale Comunicării.

Adaugă un comentariu

Opinia studențească este o revistă săptămînală de actualitate, reportaj şi atitudine studenţească, editată de studenţi ai Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării de la Universitatea Alexandru „Ioan Cuza din Iași”. A fost înfiinţată în 1974 și continuă tradiția școlii de presă de la Iași.

Căutare

Back to Top